Decentralisatie Wmo

In het najaar van 2014 worden in de gemeenteraden belangrijke besluiten genomen rondom de decentralisatie van de Wmo. Wat is de visie van de ChristenUnie hierop, en hoe kun je die als raadslid vertalen naar beleid?

Omschrijving
Voorafgaand aan de cursus kun je in het aanmeldingsformulier aangeven wat je belangrijkste vraag is. Tijdens de cursusavond neemt de docent zoveel mogelijk deze vragen mee bij het behandelen van de stof.

We bieden de cursus aan als een bijeenkomst, gevolgd door de mogelijkheid in de week erna met elkaar te chatten (realtime) via onze online leeromgeving. In deze chat mengen zich ook de cursusleider en/of andere deskundigen die hiervoor zijn uitgenodigd. Op deze manier kun je als deelnemer concrete cases aan de groep voorleggen, of vragen stellen.

Resultaat
Na deze cursus ken je de visie van de ChristenUnie op deze decentralisatie. Je weet hoe je deze visie naar lokaal beleid kunt vertalen. Je hebt ontdekt welke kansen er liggen en welke aandachtspunten er zijn. Je heb argumenten in handen om draagvlak voor je visie te creëren. Je concrete vragen zijn beantwoord.

Competenties die u in deze cursus ontwikkelt:
Besluitvaardigheid
Omgevingsbewustzijn
Onafhankelijkheid
Probleemanalyse

Meer informatie hierover vindt u in het competentiewoordenboek.

Aanmelding Decentralisatie Wmo

Let op! Wanneer u op de verstuur-knop onderaan dit formulier klikt, ontvangt u direct een bevestiging op het door u ingevulde e-mailadres. Is dit niet het geval, meldt u dan nogmaals aan of neem contact met ons op via opleiding@christenunie.nl.

Persoonlijke gegevens
(Wijze van invullen: 1234 AB)
Dit kunt u terugvinden op al onze correspondentie.
Ik meld me aan:
    Deze vraag wil ik in deze cursus in elk geval graag beantwoord zien:
    Machtiging

Weet u uw IBAN-rekeningnummer niet, vraag deze dan op via www.iban-converteren.nl.

Overig