Online tafelgesprekken

Online tafelgesprekken - wat je nu kan doen richting GR2022

Als lokaal bestuur en fractie kun je nù al aan de slag met de eerste voorbereidingen van de gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Vanwege de coronamaatregelen kun je soms niet op de gebruikelijke manier te werk gaan, maar samen nadenken over wat nodig is, een plan maken en voor een deel uitvoeren kunnen al wèl.

Onderstaande workshops zouden op het partijcongres op 18 april worden aangeboden. Dit kon helaas niet doorgaan, maar je kunt de inhoud op een alternatieve manier volgen.

De workshops zijn een combinatie van een video van zo'n 10 minuten die je vooraf bekijkt en een online tafelgesprek, soms vergezeld van een korte opdracht. In het online tafelgesprek tussen de workshopleider(s) en maximaal 8 deelnemers ga je dieper op de inhoud in en bespreek je de vragen die er leven.

Workshops voor lokale fracties en besturen

Politiek bedrijven midden in je gemeente
Hoe kun je nóg meer deel gaan uitmaken van de samenleving, en wat is daarin voor jullie, ook gericht op de volgende verkiezingen, belangrijk? In deze workshop krijg je veel praktische tips én ga je aan de slag met een plan om je netwerk, juist buiten het stadhuis, doelgericht uit te bouwen.

Een verkiezingsprogramma dat de échte problemen raakt
Hoe krijg je boven tafel wat de echte problemen in je gemeente zijn en vind je daar nog oplossingen bij ook? Trek vanaf nu tot april 2021 uit voor de luisterfase! Aan het eind van deze workshop heb je de aanzet tot een luisterplan voor het komende jaar gemaakt.

In actie voor een nieuwe kandidatenlijst!
In deze workshop krijg je een stappenplan om te komen tot een goede lijst: wie heb je nodig en waar vind je die mensen, wanneer en hoe betrek je ze? Nú al daarin investeren zorgt ervoor dat je straks op de verkiesbare plaatsen kandidaten kunt zetten die er helemaal klaar voor zijn.

Aanmelden online tafelgesprekken

Je kunt je hier aanmelden voor: