Over Webmastertraining - Amersfoort (28 september 2018) (VOL)

De website is een onmisbaar communicatiemiddel voor je fractie en je vereniging. Wat moet je er op zetten en hoe werkt dat? De ChristenUnie heeft een gebruiksvriendelijk systeem waarmee je de plaatselijke website kunt beheren.

Omschrijving
Deze training is bedoeld voor beginnende webmasters die graag willen weten hoe ze de website van hun plaatselijke afdeling of provinciale unie kunnen beheren en hoe een goede website eruit ziet. Je leert hoe het beheersysteem Insite werkt en gaat daar direct mee aan de slag.
Na een algemene inleiding (over de indeling van de website en hoe je deze kunt inzetten voor een goede zichtbaarheid van je fractie en vereniging) zullen de volgende onderdelen aan bod komen:

• Beheer van categorieën, pagina’s en artikelen met teksten en afbeeldingen
  • Nieuwsbeheer (maken van een automatisch overzicht met daarin berichten)
  • Documenten en afbeeldingen (waaronder een diashow)
  • Integratie van social media

Over de overige onderdelen van Insite zijn uitgebreide instructies beschikbaar op www.christenunie.nl/webmasters.

Je gaat dus direct aan de slag met je eigen website. Hiervoor is het noodzakelijk dat je gegevens bij de landelijke webmaster bekend zijn en je vóór aanvang van de training al hebt kunnen inloggen op Insite. Ben je nog niet bij de webmaster van het partijbureau bekend als webmaster van je lokale of provinciale website, stuur dan vooraf een verzoek om een inlogaccount naar webmaster@christenunie.nl.
Let op: voor deze training moet je zelf een laptop met draadloze internetverbinding meenemen.

LET OP: De webmastertraining is vol. Wil je ook graag de training volgen? Meld je dan via opleiding@christenunie.nl, dan plaatsen we je op de reservelijst.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Deel met anderen