Over Werken met de website - Amersfoort (8 december 2017)

De website is een onmisbaar communicatiemiddel voor uw fractie en uw vereniging. Wat moet u er op zetten en hoe werkt dat? De ChristenUnie heeft een gebruiksvriendelijk systeem waarmee u de plaatselijke website kunt beheren.

Omschrijving
Deze training is bedoeld voor beginnende webmasters die graag willen weten hoe ze de website van hun plaatselijke of provinciale kiesvereniging kunnen beheren en hoe een goede website eruit ziet. U leert hoe het beheersysteem Insite werkt en gaat daar direct mee aan de slag.
Na een algemene inleiding (over de indeling van de website en hoe u deze kunt inzetten voor een goede zichtbaarheid van uw fractie en vereniging) zullen de volgende onderdelen aan bod komen:

• Beheer van categorieën, pagina’s en artikelen met teksten en afbeeldingen
  • Nieuwsbeheer (maken van een automatisch overzicht met daarin berichten)
  • Documenten en afbeeldingen (waaronder een diashow)
  • Integratie van social media

Over de overige onderdelen van Insite zijn uitgebreide instructies beschikbaar op www.christenunie.nl/webmasters.

U gaat dus direct aan de slag met uw eigen website. Hiervoor is het noodzakelijk dat uw gegevens bij de webmaster bekend zijn en u vóór aanvang van de training al hebt kunnen inloggen op Insite. Bent u nog niet bij de webmaster van het partijbureau bekend als webmaster van uw lokale of provinciale website, stuur dan vooraf een verzoek om een inlogaccount naar webmaster@christenunie.nl.
Let op: voor deze training moet u zelf een laptop met draadloze internetverbinding meenemen.

Docent
Gieneke Flohr, webmaster partijbureau

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Deel met anderen