Ruimte voor de regio

Reminder voor de anderen in Den Haag

Helaas is nog niet iedereen in Den Haag daarvan overtuigd en zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Om deze mensen een reminder te geven en die regiokracht te illustreren hebben we met uw hulp de pluspunten in de regio letterlijk in beeld kunnen brengen en op de kaat kunnen zetten.

Stem op uw favoriete pluspunt:

Alle inzendingen voor pluspunten zijn binnen. U kunt nu uw stem uitbrengen op uw favoriete landschap, bijzonder gebouw, zorgboerderij, lokale hotspot, project, activiteit of andere plek waar u trots op bent. Het pluspunt met de meeste steun ontvangt een prijs van € 1.000,- om het project of de activiteit verder te helpen. Breng hier rechts dus uw stem uit!

Investeren in de kracht van de regio

Voor de ChristenUnie is Nederland meer dan de Randstad. Wij geloven in de kracht van de regio. Zo zetten we ons in voor werkgelegenheid in de regio, het behoud van kleine scholen en streekziekenhuizen, ruimte voor landbouw, en voor goede bereikbaarheid via openbaar vervoer en over de weg. Wij geloven dat Nederland mooier wordt wanneer we de kracht benutten van onze prachtige regio’s.

We streden met succes voor het behoud van de kazerne in Assen en de TBS-kliniek in Balkbrug. We zetten ons in voor het afbouwen van de gaswinning in Groningen en willen dat Noord-Nederland voorloper wordt in innovatieve energietransitie en energiebesparing. We bestrijden drugscriminaliteit in Brabant en Gelderland.

1. Foto Nederlandse brug
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 16 november 2018 15:04

Investeren in waardevolle regio's: 200 miljoen euro voor 12 Regio Deals

Om de welvaart in Nederland te verbreden zet het kabinet in op nauwe samenwerking met de regio’s. Vandaag is de ministerraad akkoord gegaan met het voorstel voor 12 nieuwe Regio Deals van ministers Carola Schouten (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) en Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties). Voor deze deals is ruim 200 miljoen euro beschikbaar uit de Regio Envelop waar in totaal deze kabinetsperiode 950 miljoen euro in zit.

Lees meer over "Investeren in waardevolle regio's: 200 miljoen euro voor 12 Regio Deals"
  2. Boerderij
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 8 november 2018 22:30

Multifunctionele landbouw, de sleutel tot verbinding

Deze week werd mijn motie om multifunctionele landbouw te versterken aangenomen door de Tweede Kamer. Heel mooi natuurlijk, maar wat is multifunctionele landbouw nou eigenlijk? Multifuncitonele landbouw omvat alle activiteiten die een boer naast zijn werk in de voedselvoorziening doet. Multifunctionele landbouw is er in vele vormen, denk aan een boerderijwinkel, een zorgboerderij, boerderij-educatie of een kinderopvang. Met een motie riep ik de regering op hiermee aan de slag te gaan. Multifunctionele landbouw is één van de speerpunten uit mijn initiatiefnota ‘Verbinding boer(in)-burger; voedsel dichtbij’

Lees meer over "Multifunctionele landbouw, de sleutel tot verbinding"
  3. carla tractor.jpg
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 30 oktober 2018 16:11

De grote tractor op het Plein in Den Haag is het schitterende decor voor de presentatie van mijn initiatiefnota ‘Verbinding boer(in)-Burger, voedsel dichtbij’ aan een aantal enthousiaste boeren.

Lees meer over "“Het is tijd voor een herwaardering van ons voedsel en voor diegenen die ons voedsel maken”"

Foto's en route Regiorace

Klik op de locatiemarkers om foto's en de boodschappen uit de regio van de RegioRace te zien.