Ruimte voor de regio

Reminder voor de anderen in Den Haag

Helaas is nog niet iedereen in Den Haag daarvan overtuigd en zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Om deze mensen een reminder te geven en die regiokracht te illustreren hebben we met uw hulp de pluspunten in de regio letterlijk in beeld kunnen brengen en op de kaat kunnen zetten.

Stem op uw favoriete pluspunt:

Alle inzendingen voor pluspunten zijn binnen. U kunt nu uw stem uitbrengen op uw favoriete landschap, bijzonder gebouw, zorgboerderij, lokale hotspot, project, activiteit of andere plek waar u trots op bent. Het pluspunt met de meeste steun ontvangt een prijs van € 1.000,- om het project of de activiteit verder te helpen. Breng hier rechts dus uw stem uit!

Investeren in de kracht van de regio

Voor de ChristenUnie is Nederland meer dan de Randstad. Wij geloven in de kracht van de regio. Zo zetten we ons in voor werkgelegenheid in de regio, het behoud van kleine scholen en streekziekenhuizen, ruimte voor landbouw, en voor goede bereikbaarheid via openbaar vervoer en over de weg. Wij geloven dat Nederland mooier wordt wanneer we de kracht benutten van onze prachtige regio’s.

We streden met succes voor het behoud van de kazerne in Assen en de TBS-kliniek in Balkbrug. We zetten ons in voor het afbouwen van de gaswinning in Groningen en willen dat Noord-Nederland voorloper wordt in innovatieve energietransitie en energiebesparing. We bestrijden drugscriminaliteit in Brabant en Gelderland.

1. Pi Ter Apel 940 300_tcm41-128204_WebsiteFullImagex-1
    stienekevandergraaf2018
    Door Stieneke van der Graaf op 22 juni 2018 17:53

Kabinet: regionale gevangenissen ontzien bij inkrimping

De ChristenUnie is blij dat het kabinet officieel bekend heeft gemaakt dat de gevangenissen in Veenhuizen en Ter Apel open blijven. De ChristenUnie dringt al jaren aan op de toezegging dat deze gevangenissen open kunnen blijven, waardoor honderden banen behouden blijven.

Lees meer over "Kabinet: regionale gevangenissen ontzien bij inkrimping"
  2. Zeeland
    stienekevandergraaf2018
    Door Stieneke van der Graaf op 8 maart 2018 17:33

35 miljoen voor leefbaarheid Zeeland

Het kabinet reserveert 35 miljoen euro voor Zeeland. Dit maakte minister Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit vandaag bekend tijdens een bezoek aan de provincie. Het geld moet zorgen voor de vergroting van de leefbaarheid in Zeeland en daarmee voor een sterkere regio.

Lees meer over "35 miljoen voor leefbaarheid Zeeland"
  3. Koeien
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 14 oktober 2017 13:09

Wereldvoedseldag. Pleidooi voor volhoudbare landbouw

‘Mensen die zich kapot werken om ons van voedsel te voorzien, gaan dood in stilte’. In alle mediatumult over de formatie, zou je bijna over dit artikel in Trouw heen lezen. Een melkveehouder uit mijn omgeving attendeerde mij erop via Twitter (Ben, dank!).

Lees meer over "Wereldvoedseldag. Pleidooi voor volhoudbare landbouw"

Foto's en route Regiorace

Klik op de locatiemarkers om foto's en de boodschappen uit de regio van de RegioRace te zien.