Ruimte voor de regio

Reminder voor de anderen in Den Haag

Helaas is nog niet iedereen in Den Haag daarvan overtuigd en zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Om deze mensen een reminder te geven en die regiokracht te illustreren hebben we met uw hulp de pluspunten in de regio letterlijk in beeld kunnen brengen en op de kaat kunnen zetten.

Stem op uw favoriete pluspunt:

Alle inzendingen voor pluspunten zijn binnen. U kunt nu uw stem uitbrengen op uw favoriete landschap, bijzonder gebouw, zorgboerderij, lokale hotspot, project, activiteit of andere plek waar u trots op bent. Het pluspunt met de meeste steun ontvangt een prijs van € 1.000,- om het project of de activiteit verder te helpen. Breng hier rechts dus uw stem uit!

Investeren in de kracht van de regio

Voor de ChristenUnie is Nederland meer dan de Randstad. Wij geloven in de kracht van de regio. Zo zetten we ons in voor werkgelegenheid in de regio, het behoud van kleine scholen en streekziekenhuizen, ruimte voor landbouw, en voor goede bereikbaarheid via openbaar vervoer en over de weg. Wij geloven dat Nederland mooier wordt wanneer we de kracht benutten van onze prachtige regio’s.

We streden met succes voor het behoud van de kazerne in Assen en de TBS-kliniek in Balkbrug. We zetten ons in voor het afbouwen van de gaswinning in Groningen en willen dat Noord-Nederland voorloper wordt in innovatieve energietransitie en energiebesparing. We bestrijden drugscriminaliteit in Brabant en Gelderland.

1. Visserschip.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 9 mei 2017 09:22

ChristenUnie: Van Dam moet tegen inperking Nederlandse pulsvisserij stemmen

De ChristenUnie zal er vandaag bij staatssecretaris Van Dam op aandringen om tegen de inperking van de Nederlandse pulsvisserij te stemmen.

Lees meer over "ChristenUnie: Van Dam moet tegen inperking Nederlandse pulsvisserij stemmen"
  2. Koeien in stal.jpg
    carla blog foto
    Door Carla Dik-Faber op 8 maart 2017 21:27

Boer verdient waardering en eerlijke prijs (opinieartikel RD)

Vandaag is het biddag voor gewas en arbeid. Op deze dag staan we stil bij de overvloed die de Schepper ons geeft en onze afhankelijkheid van Hem. We bidden voor een goede opbrengst van het land en voor onze boeren en tuinders, die hard werken voor ons dagelijks brood.

Lees meer over "Boer verdient waardering en eerlijke prijs (opinieartikel RD)"
  3. Rivier
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 4 maart 2017 23:19

Kandidaat-Kamerleden, raadsleden en wethouders van de ChristenUnie gaan op maandag 6 en dinsdag 7 maart in estafette van Groningen naar het Binnenhof.

Lees meer over "Kandidaat-Kamerleden en lokale politici in estafette van Groningen naar Binnenhof"

Foto's en route Regiorace

Klik op de locatiemarkers om foto's en de boodschappen uit de regio van de RegioRace te zien.