Projectondersteuner

De ChristenUnie wil een politieke partij zijn die de samenleving in beweging brengt. Op diverse niveaus mobiliseren we mensen en maatschappelijke organisaties om samen na te denken over de toekomst. Het is onze ambitie om de christelijke waarden te vertalen in normen voor de overheid en de samenleving. Om die te realiseren streeft de ChristenUnie naar een krachtiger vertegenwoordiging op elk politiek niveau. We willen onze achterban van leden en kiezers verbreden en een partij zijn waar christenen zich thuis voelen.

Om nog beter in staat te zijn om de hierboven genoemde doelstellingen te realiseren zijn wij voor een tijdelijke functie per 1 september 2022 op zoek naar een

Projectondersteuner (16-20 uur)

Met jouw organisatietalent ga je aan de slag als projectondersteuner op het partijbureau van de ChristenUnie. Samen met je collega-projectondersteuner help je bij de planning en uitvoering van bijvoorbeeld trainingen en evenementen, plan je afspraken in of onderhandel je over een locatie. Je ondersteunt, plant en organiseert daar waar het nodig is.

Wie zijn wij?
Wij zijn het partijbureau van de ChristenUnie en verzorgen de ledenadministratie, cursussen en trainingen voor leden en (potentiële) bestuurders. Wij adviseren en faciliteren onze lokale afdelingen, provincies én bestuurders (door de Bestuurdersvereniging). Wij scouten politieke talenten en begeleiden ze in hun ontwikkeling, ondersteunen en faciliteren het landelijk bestuur en staan open voor alle vragen van leden en niet-leden uit het land. Wij organiseren congressen, (leden)bijeenkomsten en evenementen, communiceren met onze achterban en maken zo de ChristenUnie on- en offline zichtbaar. Wij zijn hét campagnebureau van de ChristenUnie en verzorgen en ondersteunen vanuit Amersfoort de verkiezingscampagnes. Op onze locatie zijn ook het Wetenschappelijk Instituut van de ChristenUnie én PerspectieF, de politieke jongerenorganisatie van de ChristenUnie, gevestigd. Ook voor hen verzorgen wij ondersteunende diensten en kan jouw inzet nodig zijn.

Wat ga jij doen?
In overleg met je collega-projectondersteuner verdelen jullie de werkzaamheden. Samen zorgen jullie voor:

• De planning en faciliteiten voor onze trainingen en bijeenkomste
  • De ondersteuning bij (online) bijeenkomsten
  • Ondersteunende werkzaamheden bij projecten
  • Beheer van diverse agenda’s
  • Inplannen van afspraken voor collega's
  • Ondersteunende werkzaamheden bij de verkiezingscampagnes
  • Je faciliteert en regelt, samen met collega’s, diverse evenementen

Wij vragen dat

• Je gelooft in de missie van de ChristenUnie en je lid bent (of dat wordt).
  • Je minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring hebt waar je je organisatietalent hebt kunnen ontwikkelen.
  • Je een hands-on mentaliteit hebt
  • Je affiniteit hebt met (christelijk sociale) politiek
  • Je goed om kan gaan met de ad hoc vragen die er altijd zijn
  • Je ondanks de dynamiek goed overzicht houdt van je werkzaamheden en daarin structuur aanbrengt
  • Je verantwoordelijkheidsgevoel hebt en oog voor detail
  • Je stressbestendig bent, goed kunt plannen en een dienstverlenende instelling hebt
  • Je zelfstandig bent en initiatief neemt
  • Je geen 9-5 mentaliteit hebt en je het geen probleem vindt om ook ’s avonds of op zaterdag te werken
  • Je een afgeronde relevante opleiding op MBO-niveau meeneemt, je digitale vaardigheden up-to-date zijn, waardoor het werken met een backoffice systeem én MS 365 je goed afgaat
  • Je bekend staat om je effectieve communicatie met een glimlach

Wij bieden je

• Een inspirerende, dynamische werkomgeving met leuke collega’s
  • Een veelzijdige, zelfstandige functie met veel flexibiliteit en ruimte om je te ontwikkelen
  • Een tijdelijk contract voor 16-20 uur per week (1 september 2022 t/m maart 2023)
  • Een bij de functie en jouw kennis en vaardigheden passende beloning in schaal 5-6 (BBRA)
  • Thuiswerk- en telefoonvergoeding en een laptop

Heb je interesse?
Ben jij enthousiast geworden door deze vacature en wil jij je organisatieskills inzetten voor de ChristenUnie? Stuur dan uiterlijk 20 augustus 2022 je motivatie en CV op naar sollicitatie@christenunie.nl. Je kunt je sollicitatie richten aan Jacqueline Vandermeer. Wil je eerst nog wat meer informatie? Neem dan contact met haar op via jacquelinevandermeer@christenunie.nl (bereikbaar vanaf 8 augustus 2022).