Publieksvoorlichter

De Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie in Den Haag zoekt een

Publieksvoorlichter (36 uur)

Jij kunt als enthousiaste en politiek betrokken publieksvoorlichter de ChristenUnie helpen om het (online) contact tussen ons en onze achterban vorm te geven. Vanuit je politieke betrokkenheid gaat het je gemakkelijk af om de verbinding te leggen tussen wat er speelt in ‘het Haagse’ en de mensen die zich bij ons melden.

Wat ga je doen?
 De ChristenUnie krijgt dagelijks via telefoon, e-mail en sociale media veel vragen binnen over het werk en de standpunten van de ChristenUnie. Jij gaat er in samenwerking met collega’s in Amersfoort en Den Haag voor zorgen dat deze vragen goed en snel beantwoord worden. Je formuleert en redigeert de antwoorden, beantwoordt de vragen die binnenkomen en stuurt daarnaast collega’s aan die zich net als jij bezighouden met publieksvoorlichting (medewerkers, vrijwilligers en stagiairs).

Je bent een belangrijke schakel tussen de Tweede Kamerfractie en de informatie waarover zij beschikt en het publiek dat op zoek is naar informatie. Je weet daarom passende antwoorden te formuleren die je daarna kunt (laten) doorzetten via de mail en onze social mediakanalen.

Naast de online webcare ben je als redacteur actief betrokken bij het bedenken en uitwerken van passende content voor onze social media. Je werkt daarbij onder meer nauw samen met onze beeldvoerder.

Wat voor iemand ben je?
Je weet wat er speelt in politiek Den Haag. Je bent een doortastende en vasthoudende communicatieprofessional met een vlotte pen. Je kent de achterban van de ChristenUnie en weet wat hen bezighoudt. Je bent flexibel, zelfstandig en hebt oog voor detail. Last-minute ideeën, improviseren en onverwachtse ontwikkelingen geven je energie.

Waar ben je sterk in?

• Je hebt ervaring met webcare en werken met social media.
  • Je bent een communicator pur sang en weet hoe je effectief een boodschap overbrengt.
  • Je bent sociaal sterk, kunt goed samenwerken en schakelen met collega’s uit verschillende disciplines en in uiteenlopende rollen.
  • Je bent niet bang om assertief door te vragen en de juiste antwoorden te verzamelen.
  • Je werkt goed onder tijdsdruk en bent vasthoudend in het uitvoeren van je projecten.
  • Je bent in staat om de lijnen uit te zetten voor de publieksvoorlichting en mensen hierop aan te spreken en aan te sturen.

Wat breng je mee

• Je hebt een relevante HBO- of WO-opleiding, bijvoorbeeld op het gebied van communicatie.
  • Je hebt sterke affiniteit met de (landelijke/lokale) politiek. Werkervaring in een politieke omgeving is een zeer grote pre.
  • Je bent bekend met de verschillende social mediaplatformen en het maken van bijpassende content
  • Je bent lid van de ChristenUnie of bereid dat te worden.
  • Je bent overtuigd christen en voelt je verbonden met de missie van de ChristenUnie.

Ons aanbod
Een dynamische werkomgeving in het hart van de politiek. Enthousiaste collega's die je snel wegwijs maken in het reilen en zeilen van de organisatie. Een leuke fulltime functie met veel ruimte voor je eigen ideeën. Een passend salaris (schaal 8 of 9 BBRA, op basis van ervaring). Je werkt in de Tweede Kamer in Den Haag, in het team Voorlichting.

Heb je interesse?
Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Johannes de Vries, hoofd voorlichting: 06-41025100. Als je wilt solliciteren op deze functie, stuur dan je cv en een motivatiebrief naar sollicitatie@christenunie.nl , o.v.v. ‘vacature publieksvoorlichting t.a.v. Floris Spronk. De sollicitaties worden in volgorde van binnenkomst in behandeling genomen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld