Dossier - Schuldhulp en Armoede

Snelle oplossing gedupeerden in de toeslagenaffaire

dinsdag 02 februari 2021 17:50 De toeslagenaffaire heeft een ongekende impact op het leven van gedupeerden. De gevolgen voor hen zijn nog steeds dagelijks voelbaar. Belangrijk is dat ook in onze gemeente de doelgroep wordt ... lees verder

Adempauze voor schuldenaren - Motie ChristenUnie/SGP unaniem aangenomen

Spaarvarkenwoensdag 01 juli 2020 08:00 In de raadsvergadering van 30 juni kon de motie van de ChristenUnie/SGP voor een adempauze voor schuldenaren op de volle steun van de gemeenteraad rekenen. De motie vraagt het college om als mensen hun schuld bij de gemeente niet kunnen betalen deze niet te verhogen, maar tijdelijk te bevriezen en schuldhulp aan te bieden. Pieter Grinwis: “Door de coronacrisis zullen meer mensen in de schulden komen. Schulden kosten niet alleen meer dan ze groot zijn, ze leiden ook tot stress. Stress die bij veel mensen toch al toeneemt als de huishoudportemonnee onder druk staat. En dan mag het niet de overheid zijn die mensen dieper de schulden injaagt. Juist de overheid moet dan een schild voor de zwakkeren zijn.” lees verder

Bijdrage Pieter Grinwis – Programmarekening 2019 en Voorjaarsnota 2020

Pieter Grinwisdinsdag 30 juni 2020 22:00 Voorzitter, om te beginnen: dank aan burgemeester ‘en uw vraag’ Remkes - ik ga hem missen als heerlijk onafhankelijke voorzitter. En dank ook aan onze wethouders, ambtenaren, gemeentelijke ... lees verder

Debat Armoedebeleid 17-12-2019

Armoedewoensdag 18 december 2019 21:20 Boven dit visiedocument had ook kunnen staan: Geef mensen die in armoede leven en gebukt gaan onder schulden een naam. lees verder

Huisvestingsprobleem Voedselbank opgelost

voedselbank-200x133.jpgdinsdag 17 december 2019 21:09 De Voedselbank moet haar onderkomen aan de Petronella van Saxenstraat in Rijnsburg als gevolg van wijkvernieuwing verlaten. Lange tijd was het onzeker of er tijdig alternatieve huisvesting gevonden zou worden. Na een zoektocht van zo’n anderhalf jaar is er nu toch een oplossing voorhanden. lees verder

Overig nieuws