Senior socialmedia-adviseur

De ChristenUnie zoekt een ervaren

Senior socialmedia-adviseur (32 – 36 uur)

Wat ga je doen?
Jij gaat als enthousiaste en politiek betrokken adviseur het socialmediabeleid van de ChristenUnie vormgeven en neemt het voortouw in de creatie en verspreiding van aansprekende content. Je verzint en verzamelt de beste ideeën, draagt zorg voor een gedegen contentplanning en bent als spin in het web verantwoordelijk voor het uitvoeren en de analyse over wat wel en niet werkt. Tijdens de aankomende campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen speel je een cruciale rol in het bereiken van onze potentiële stemmers. Als adviseur help je onze Tweede Kamerleden, kandidaten en lokale mensen met hun vragen over social media. Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en ziet kansen voor de ChristenUnie die we nog niet eerder hebben gezien.

Waar ben je sterk in

• Je kunt uitstekend planmatig werken volgens een gedegen contentplanning, maar kan ook last-minute improviseren als de actualiteit daar om vraagt.
  • Je weet wat onze achterban belangrijk vindt en hoe je ze effectief benadert.
  • Je bent sociaal sterk, kunt goed samenwerken en schakelen met collega’s uit verschillende disciplines en in uiteenlopende rollen.
  • Je bent een goede schrijver die complexe materie kan uitleggen en samenvatten.
  • Je bent niet bang om assertief door te vragen en de juiste content te verzamelen binnen de organisatie.
  • Je hebt geen 9-tot-5 mentaliteit en werkt in campagnetijd flexibel en hard aan een mooie verkiezingsuitslag.
  • Je kunt anderen informeren en motiveren over de kansen op social media voor de ChristenUnie.
  • Je weet wat er speelt in politiek Den Haag en hebt bovenmatige interesse in het politieke campagnevoeren.
  • Je kunt junior medewerkers / stagiairs begeleiden in hun werk.

Wat breng je mee

• Je hebt ruime ervaring met het opzetten en uitvoeren van een socialmedia-contentstrategie
  • Je kent de verschillende platformen als geen ander en je weet wat er gevraagd wordt om aansprekende content te (laten) maken.
  • Je hebt een relevante vooropleiding op HBO-niveau.
  • Je hebt affiniteit bij de (landelijke/lokale) politiek.
  • Je bent overtuigd christen en voelt je verbonden met de missie van de ChristenUnie.
  • Je bent lid van de ChristenUnie of bereid dat te worden.

Ons aanbod
Een dynamische werkomgeving in het hart van de politiek tijdens één van de belangrijkste verkiezingscampagnes in jaren. Enthousiaste collega’s die je snel wegwijs maken in het reilen en zeilen van de organisatie en je helpen om een vliegende start te maken. Een leuke functie met veel ruimte voor je eigen ideeën. Een passend salaris conform BBRA, inschaling op basis van ervaring. Formeel werk je op het partijbureau in Amersfoort als deel van Team Communicatie, maar je bent ook een paar dagen per week aanwezig in Den Haag bij de Tweede Kamerfractie. Het betreft in eerste instantie een functie voor één jaar met mogelijkheid tot verlenging.

Heb je interesse?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Floris Spronk via florisspronk@christenunie.nl. Als je wilt solliciteren op deze functie, stuur dan je cv en een motivatiebrief uiterlijk 16 augustus 2020 naar florisspronk@christenunie.nl. De sollicitatiegesprekken zullen vervolgens plaatsvinden op donderdag 20 augustus.

De sollicitaties worden in volgorde van binnenkomst in behandeling genomen. Vanwege de huidige samenstelling van het team gaat bij gelijke geschiktheid de voorkeur uit naar een vrouw.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld