Social media adviseur

Vanwege zwangerschapsverlof zoekt de ChristenUnie een tijdelijke:

Social media-adviseur (24 – 36 uur)

Wat ga je doen?

Jij gaat als enthousiaste adviseur de social mediacontent van de ChristenUnie coördineren en neemt het voortouw in de creatie en verspreiding van aansprekende content. Je verzint en verzamelt de beste ideeën, draagt zorg voor een gedegen contentplanning en bent als spin in het web verantwoordelijk voor het uitvoeren en de analyse over wat wel en niet werkt. Tijdens de aankomende campagne voor de Gemeenteraadsverkiezingen speel je een cruciale rol in het bereiken van onze potentiële stemmers. Als adviseur help je onze Tweede Kamerleden, kandidaten en lokale mensen met hun vragen over social media. Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en ziet kansen voor de ChristenUnie die we nog niet eerder hebben gezien.

Waar ben je sterk in

• Je kunt uitstekend planmatig werken volgens een gedegen contentplanning, maar kan ook last-minute improviseren als de actualiteit daar om vraagt.
  • Je bent sociaal sterk, kunt goed samenwerken en schakelen met collega’s uit verschillende disciplines en in uiteenlopende rollen.
  • Je bent niet bang om assertief door te vragen en de juiste content te verzamelen binnen de organisatie.
  • Je hebt geen 9-tot-5 mentaliteit en werkt in campagnetijd flexibel en hard aan een mooie verkiezingsuitslag.
  • Je kunt lokale campagnemensen enthousiast informeren en adviseren over het campagnevoeren op social media
  • Je weet wat er speelt in de landelijke politiek en hebt een bovengemiddelde interesse in het politieke campagnevoeren.

Wat breng je mee

• Je hebt ruime ervaring met het uitvoeren van een social media-contentstrategie
  • Je kent de verschillende platformen als geen ander en je weet wat er gevraagd wordt om aansprekende content te (laten) maken.
  • Je hebt affiniteit bij de (landelijke/lokale) politiek, ervaring bij een lokale verkiezingscampagne is een pre.
  • Je hebt hart voor de christelijke politiek en staat achter de missie van de ChristenUnie

Ons aanbod
Een dynamische werkomgeving in het hart van de politiek tijdens de Gemeenteraadsverkiezingen. Enthousiaste collega’s die je snel wegwijs maken in het reilen en zeilen van de organisatie en je helpen om een vliegende start te maken. Een leuke functie met veel ruimte voor je eigen ideeën. Een passend salaris conform BBRA, inschaling op basis van ervaring. Formeel werk je op het partijbureau in Amersfoort als deel van Team Communicatie, maar je bent ook een paar dagen per week aanwezig in Den Haag bij de Tweede Kamerfractie. Het betreft een tijdelijke functie van 10 januari 2022 tot 1 juni 2022 vanwege een zwangerschapsverlof. Afhankelijk van jouw beschikbaarheid is het een functie voor 24 tot 36 uur per week.

Heb je interesse? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Floris Spronk via florisspronk@christenunie.nl. Als je wilt solliciteren op deze functie, stuur dan vóór 29 november je cv en een motivatiebrief naar sollicitatie@christenunie.nl.

De sollicitatiegesprekken zullen vervolgens direct plaatsvinden op woensdagmiddag 1 december.