Stage afdeling Communicatie (Amersfoort)

Voor de afdeling Communicatie zijn wij voor de periode februari 2020 tot en met juni 2020 op zoek naar een enthousiaste, flexibele, communicatief sterke en zelfstandige student!

Binnen een team van enthousiaste medewerkers zal je een ondersteuning zijn van onze afdeling Communicatie. Deze afdeling houdt zich bezig met het omzetten van beleid naar passende communicatiestrategieën en –middelen (zoals de website, social media, het ChristenUnie magazine en nieuwsbrieven), verzorgt de organisatie van interne evenementen (zoals een congres) en promotie op externe evenementen.

Wat ga je doen?
Afhankelijk van je opleiding en interesses ga je je onder andere bezighouden met één of meerdere van de volgende werkzaamheden:

• Organisatie, planning en uitvoering van promotie op externe evenementen. Denk bijvoorbeeld aan ludieke acties bedenken, standopbouw- en bemensing.
  • Meedenken bij de ontwikkelingen en uitvoering op het gebied van online campagne.
  • Teksten schrijven en herschrijven voor de webredactie.
  • Ondersteuning bij de organisatie, planning en uitvoering van partijevenementen zoals het halfjaarlijkse congres en de verkiezingscampagne.

Wat breng je mee?

• Je hebt affiniteit met de ChristenUnie;
  • goede mondelinge en uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • oog voor eigentijdse vormgeving;
  • de vaardigheid om zowel zelfstandig als in een team te werken;
  • energie, een portie lef en het vermogen om daarmee ideeën te genereren;
  • een relevante universitaire- of hbo-opleiding (bij voorkeur in richtingen journalistiek of communicatie of je kunt aantonen dat je hier affiniteit mee hebt).

Stageperiode
Het gaat om een fulltime stage voor drie tot vijf maanden. In overleg zijn andere data eventueel mogelijk. Naast een stel aardige collega's bieden we je ook een stagevergoeding.

Heb je interesse?
Stuur dan voor 7 januari  een sollicitatiebrief en je cv naar Floris Spronk (florisspronk@christenunie.nl). Heb je nog vragen? Stuur dan een mail of bel naar 033 422 69 69.