Stage afdeling Communicatie (Amersfoort) - vanaf januari 2019

Voor de afdeling Communicatie zijn wij op zoek naar een enthousiaste, flexibele, communicatief sterke en zelfstandige student!

Binnen een team van enthousiaste medewerkers zal je een ondersteuning zijn van onze afdeling Communicatie. Deze afdeling houdt zich bezig met het omzetten van beleid naar passende communicatiestrategieën en –middelen (zoals de website, social media, het ChristenUnie magazine en nieuwsbrieven), verzorgt de organisatie van interne evenementen (zoals een congres) en promotie op externe evenementen en vormt in de komende verkiezingscampagne de kern van het campagneteam.

Wat ga je doen?
Afhankelijk van je opleiding en interesses ga je je onder andere bezighouden met één of meerdere van de volgende werkzaamheden:

• Meedenken bij de ontwikkelingen en uitvoering op het gebied van online campagne.
  • Ondersteuning bij de campagne voor de Provinciale statenverkiezingen 2019
  • Teksten schrijven en herschrijven voor de webredactie.
  • Ondersteuning bij de organisatie, planning en uitvoering van partijevenementen zoals het halfjaarlijkse congres en de verkiezingscampagne.
  • Organisatie, planning en uitvoering van promotie op externe evenementen. Denk bijvoorbeeld aan ludieke acties bedenken, vrijwilligers informeren, standopbouw- en bemensing.

Wat breng je mee?

• Je hebt affiniteit met de ChristenUnie;
  • goede mondelinge en uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • oog voor eigentijdse vormgeving;
  • de vaardigheid om zowel zelfstandig als in een team te werken;
  • energie, een portie lef en het vermogen om daarmee ideeën te genereren;
  • een relevante universitaire- of hbo-opleiding (bij voorkeur in richtingen journalistiek of communicatie of je kunt aantonen dat je hier affiniteit mee hebt).

Stageperiode
Het gaat om een fulltime stage voor drie tot vijf maanden vanaf januari 2019. In overleg zijn andere data eventueel mogelijk. Naast een stel aardige collega's bieden we je ook een stagevergoeding.

Heb je interesse?
Stuur dan een korte sollicitatiebrief en je cv naar Floris Spronk (florisspronk@christenunie.nl). Heb je nog vragen? Stuur dan een mail of bel naar 033 422 69 69.