Stage afdeling Communicatie (Amersfoort)

Voor de afdeling Communicatie zijn wij op zoek naar een enthousiaste, flexibele, communicatief sterke en zelfstandige student!

Binnen een team van enthousiaste medewerkers zal je een ondersteuning zijn van onze afdeling Communicatie. Deze afdeling houdt zich bezig met maken van aansprekende communicatiestrategieën en –middelen (zoals de website, social media, het ChristenUnie magazine en nieuwsbrieven), verzorgt de organisatie van interne evenementen (zoals een congres) en promotie op externe evenementen en het voeren van campagnes. Je kan je bij de ChristenUnie dus heel breed ontwikkelen en op diverse terreinen ervaring opdoen.

Wat ga je doen?
Afhankelijk van je opleiding en interesses ga je je onder andere bezighouden met één of meerdere van de volgende werkzaamheden:

• Ondersteuning bij de belangrijke campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021.
  • Organisatie, planning en uitvoering van promotie op externe evenementen. Denk bijvoorbeeld aan ludieke acties bedenken, standopbouw- en bemensing.
  • Meedenken bij de ontwikkelingen en uitvoering op het gebied van online campagne.
  • Teksten schrijven en herschrijven voor de webredactie.
  • Ondersteuning bij de organisatie, planning en uitvoering van partijevenementen zoals het halfjaarlijkse congres en de verkiezingscampagne.

Wat breng je mee?

• Je hebt affiniteit met de ChristenUnie;
  • goede mondelinge en uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • oog voor eigentijdse vormgeving;
  • de vaardigheid om zowel zelfstandig als in een team te werken;
  • energie, een portie lef en het vermogen om daarmee ideeën te genereren;
  • een relevante universitaire- of hbo-opleiding (bij voorkeur in richtingen journalistiek of communicatie of je kunt aantonen dat je hier affiniteit mee hebt).

Stageperiode
Het gaat om een fulltime stage voor drie tot vijf maanden. Je kan starten vanaf september 2020, maar in overleg zijn andere data ook mogelijk. Naast een stel aardige collega's bieden we je ook een ruime stagevergoeding. Je werkt meestal op het partijbureau in Amersfoort, maar zal ook regelmatig uitstapjes maken naar campagnevenementen of de Tweede Kamerfractie in Den Haag.

Heb je interesse?
Stuur dan een sollicitatiebrief en je cv naar Floris Spronk (florisspronk@christenunie.nl). Heb je nog vragen? Stuur dan een mail of bel naar 033 422 69 69.