Stage afdeling Persvoorlichting (Den Haag) – vanaf februari 2019

De ChristenUnie-fractie in de Tweede Kamer is voor de periode februari 2019 tot en met 5 juli 2019 op zoek naar een enthousiaste stagiair communicatie, pers- en publieksvoorlichting voor de afdeling Persvoorlichting.

Stage lopen… kun je overal. Maar stage lopen in zo'n dynamische omgeving als de Tweede Kamer? Bovenop het nieuws? Dicht bij het 'centrum van de macht'? Samen met andere christenen? Dat is toch echt iets bijzonders. Die kans bieden wij je.

Op de afdeling ‘persvoorlichting’ draait alles om communicatie: we vragen ons dagelijks af hoe we de politieke standpunten van de ChristenUnie helder en herkenbaar naar buiten kunnen brengen. Dat doen we in de pers, op evenementen, via social media en op alle andere denkbare manieren waarop we contact hebben met onze (potentiële) achterban in het land. Als stagiair communicatie, pers- & publieksvoorlichting op de afdeling Persvoorlichting kun jij ons daarin versterken.

Waar ga je – een en ander afhankelijk van de doelen van je stage en je opleidingsachtergrond – zoal mee aan de slag?

• bijhouden wat in het nieuws verschijnt;
  • schrijven van persberichten en artikelen voor kranten, blogs en andere media;
  • schrijven van nieuwsberichten voor de website en het up-to-date houden van bestaande content;
  • assisteren bij de voorbereiding en begeleiding van Kamerleden bij pers- en mediaoptredens;
  • assisteren bij de organisatie en communicatie rondom evenementen;
  • communicatie met de achterban, bijvoorbeeld via social media;
  • meebouwen aan een sterke positionering van de ChristenUnie.

Wat breng je mee?

• affiniteit met de ChristenUnie;
  • een scherp oog voor actueel politiek nieuws, een goede neus voor politiek en basiskennis over de standpunten van de ChristenUnie;
  • goede mondelinge en uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • de vaardigheid om zowel zelfstandig als in een team te werken;
  • energie, een portie lef en het vermogen om daarmee ideeën te genereren;
  • een relevante universitaire of hbo-opleiding (bij voorkeur in de afrondende fase van richtingen journalistiek of communicatie of je kunt aantonen dat je hier affiniteit mee hebt).

Naast een stel aardige collega's bieden we je een stagevergoeding. Als de bovenstaande advertentie je aanspreekt, stuur dan voor 1 december een sollicitatiebrief met een CV naar Johannes de Vries via j.dvries@tweedekamer.nl. Voor meer informatie bel je op 06-41025100.