Stagiair communicatie & voorlichting (Den Haag)

De ChristenUnie-fractie in de Tweede Kamer is voor de periode september 2021 tot januari 2022 op zoek naar een enthousiaste stagiair communicatie & voorlichting voor de afdeling voorlichting.

Stage lopen… kun je overal. Maar stage lopen in zo'n dynamische omgeving als de Tweede Kamer? Bovenop het nieuws? Dicht bij het 'centrum van de macht'? Samen met andere christenen? En dat met de Tweede Kamerverkiezingen net achter de rug en de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur? Dat is toch echt iets bijzonders. Die kans bieden wij je.

Op de afdeling voorlichting draait alles om communicatie: we vragen ons dagelijks af hoe we de politieke standpunten van de ChristenUnie helder en herkenbaar naar buiten kunnen brengen. Dat doen we in woord en beeld via social media, de pers en op alle andere denkbare manieren waarop we contact hebben met onze (potentiële) achterban.

Als stagiair communicatie & voorlichting op de afdeling voorlichting kun jij ons daarin versterken.

Waar je precies mee aan de slag gaat, is onder meer afhankelijk van de doelen van je stage en je opleidingsachtergrond. Schroom niet te schrijven als jouw communicatieskills uitmuntend zijn op nét een ander gebied dan we in deze vacaturetekst opschrijven.

Welke werkzaamheden liggen er voor je klaar?

• meewerken aan het creëren van (audiovisuele) content, online en offline;
  • en/of schrijven van (pers)berichten en artikelen voor onze eigen media en andere (nieuws)media;
  • communicatie met de achterban, bijvoorbeeld via social media;
  • meehelpen bij het beantwoorden van allerlei vragen die we binnenkrijgen vanuit het land;
  • assisteren bij de voorbereiding van Kamerleden voor pers- en publieksoptredens;
  • assisteren bij campagneactiviteiten in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2022;
  • assisteren bij de organisatie van en communicatie rondom (online) evenementen;
  • meebouwen aan een sterke positionering van de ChristenUnie.

Wat breng je mee?

• affiniteit met de ChristenUnie;
  • een goede neus voor politiek en basiskennis over de standpunten van de ChristenUnie;
  • je blinkt uit op één of meerdere communicatiegebieden: je hebt uitstekende schriftelijke vaardigheden, je bent héél goed in het monteren van video's of je bent een held op de socials - jouw skills bepalen jouw stage;
  • de vaardigheid om zowel zelfstandig als in een team te werken;
  • energie, een portie lef en het vermogen om daarmee ideeën te genereren;
  • een relevante universitaire of hbo-opleiding (bijvoorbeeld in de afrondende fase van richtingen journalistiek of communicatie of je kunt aantonen dat je hier affiniteit mee hebt).

Naast een stel aardige collega's bieden we je een stagevergoeding. Als de bovenstaande advertentie je aanspreekt, stuur dan voor 3 juli een sollicitatiebrief met een CV naar Johannes de Vries via j.dvries@tweedekamer.nl. Ook vragen over de vacature kun je mailen naar hetzelfde adres.

In principe is standplaats van deze stageplek de Tweede Kamer in Den Haag. Dit hangt echter af van de ontwikkelingen rondom het coronavirus. Als de situatie dat noodzakelijk maakt, kunnen we van je vragen om deels of volledig thuis te werken.