Stagiair communicatie & campagne (Den Haag)

De ChristenUnie-fractie in de Tweede Kamer is voor de periode september 2020 tot januari 2021 (of langer in overleg) op zoek naar een enthousiaste stagiair communicatie & campagne voor de afdeling voorlichting.

Stage lopen… kun je overal. Maar stage lopen in zo'n dynamische omgeving als de Tweede Kamer? Bovenop het nieuws? Dicht bij het 'centrum van de macht'? Samen met andere christenen? En dat tijdens een verkiezingscampagne? Dat is toch echt iets bijzonders. Die kans bieden wij je.

Op de afdeling voorlichting draait alles om communicatie: we vragen ons dagelijks af hoe we de politieke standpunten van de ChristenUnie helder en herkenbaar naar buiten kunnen brengen. Dat doen we in de via social media, de pers en op alle andere denkbare manieren waarop we contact hebben met onze (potentiële) achterban.

Als stagiair communicatie & campagne op de afdeling voorlichting kun jij ons daarin versterken.

Waar je precies mee aan de slag gaat, is onder meer afhankelijk van de doelen van je stage en je opleidingsachtergrond. Schroom niet te schrijven als jouw communicatieskills uitmuntend zijn op nét een ander gebied dan we in deze vacaturetekst opschrijven (denk aan audiovisuele vaardigheden of het kunnen maken van bijzondere content).

Welke werkzaamheden liggen er voor je klaar?

• schrijven van berichten voor de website en het up-to-date houden van bestaande content;
  • communicatie met de achterban, bijvoorbeeld via social media;
  • meedraaien met de campagne en de activiteiten die we daarvoor op poten zetten;
  • meehelpen bij het beantwoorden van allerlei vragen die we binnenkrijgen vanuit het land;
  • assisteren bij de voorbereiding van Kamerleden voor pers- en publieksoptredens;
  • assisteren bij de organisatie van en communicatie rondom evenementen;
  • schrijven van (pers)berichten en artikelen voor onze eigen media en andere (nieuws)media;
  • meebouwen aan een sterke positionering van de ChristenUnie.

Wat breng je mee?

• affiniteit met de ChristenUnie;
  • een goede neus voor politiek en basiskennis over de standpunten van de ChristenUnie;
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
  • de vaardigheid om zowel zelfstandig als in een team te werken;
  • energie, een portie lef en het vermogen om daarmee ideeën te genereren;
  • een relevante universitaire of hbo-opleiding (bij voorkeur in de afrondende fase van richtingen journalistiek of communicatie of je kunt aantonen dat je hier affiniteit mee hebt).

Naast een stel aardige collega's bieden we je een stagevergoeding. Als de bovenstaande advertentie je aanspreekt, stuur dan een sollicitatiebrief met een CV naar Johannes de Vries via j.dvries@tweedekamer.nl. Ook vragen over de vacature kun je mailen naar hetzelfde adres.