Start-oud

gertjansegers2018
    Door Gert-Jan Segers op 6 juli 2020 om 15:58

500 kinderen

Een vriendin van ons helpt geregeld in een vluchtelingenkamp op Lesbos. In de medische hulppost verleent ze eerste hulp aan slachtoffers van steekpartijen en aan soms nog kinderen die zijn verkracht. Er zijn vechtpartijen, tenten branden soms af, er is wetteloosheid en vooral hopeloosheid. ‘Dit is de hel’, zegt onze vriendin die ondertussen doet wat ze kan.

2. collegezaal.jpg
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 3 juli 2020 om 16:23

Reactie op evaluatie leenstelsel

De ChristenUnie heeft zich altijd verzet tegen het leenstelsel en zich ingezet voor een basisbeurs. Het evaluatierapport van het leenstelsel, dat vandaag is gepubliceerd, bevestigt ons in die inzet. Deze laat namelijk zien dat het gemiddelde leenbedrag fors is gestegen en de doorstroom van mbo naar hbo verder is gedaald.

3. Tentenkamp Moria
    joelvoordewind2018
    Door Joël Voordewind op 3 juli 2020 om 03:09

Situatie vluchtelingenkinderen Griekse eilanden

Het Europese asielsysteem werkt niet. Het is pijnlijk hoe dat iedere keer weer ten koste gaat van kwetsbaren die hun toevlucht hebben gezocht tot een veilig Europa – zo veilig blijkt dat Europa voor hen niet. Kijk naar de situatie op de Griekse eilanden, waar de omstandigheden schrijnend zijn. Het doet me pijn om de situatie van vluchtelingen daar te zien en ik voel me bij tijden machteloos.

4. Wallen overzicht10
    stienekevandergraaf2018
    Door Stieneke van der Graaf op 2 juli 2020 om 21:36

Meer perspectief voor vrouwen die prostitutie verlaten

Vrouwen die besluiten uit de prostitutie te stappen verdienen alle steun. Helaas kijken gemeenten vaak weg en krijgen de vrouwen niet de hulp die ze zo hard nodig hebben.  Hulp om uit de schulden te komen of om bijvoorbeeld een huis of werk te vinden.
  5. overheid ministeries
    gertjansegers2018
    Door Gert-Jan Segers op 1 juli 2020 om 14:42

Erkenning, dialoog en excuses slavernijverleden

Vandaag doe ik samen met Rob Jetten van D66 het voorstel om de regering excuses aan te laten bieden voor het slavernijverleden. We willen dat die excuses gepaard gaan met een dialoog over de rol die Nederlandse overheden en instanties daarin hebben gespeeld.