Start-oud

1. 104055514_3027894893963925_2750475678877749952_o.jpg
    01 Gert-Jan Segers.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 17 april 2021 om 12:24

Mijn speech tijdens het voorjaarscongres

Dankjewel Piet. Ik maak van deze gelegenheid gebruik om jou te bedanken. Het zijn veel woorden voor elkaar maar dat is ook wel nodig. Piet is de voorzitter die afscheid gaat nemen. Onze onvermoeibare voorzitter. En wat me vanochtend raakte in de woorden van Henk Stoorvogel was de aandacht voor die ene. Die ene die voor je staat, dat het daarom gaat. En als iemand dat heeft belichaamd, als iemand dat heeft laten zien, dan is het Piet Adema onze voorzitter. Dan pakte hij weer de auto en ging hij naar dat ene lid die wel heel veel vragen had. Afgelopen week nog naar iemand in Groningen. Hij reed erheen en zat er de hele avond met die ene.  Piet, dankjewel voor wat je voor ons heeft gedaan. Dankjewel voor alles wat je hebt gedaan. Met hart en ziel heb je je gegeven aan die missie. Ik dank ook voor persoonlijke, hele warme banden die wij hebben gehad. Dat we elkaar altijd konden bereiken, elkaar altijd hebben vastgehouden. Piet, dankjewel!

2. WhatsApp Image 2021-04-15 at 16.17.09.jpg
    01 Gert-Jan Segers.jpg
    Door Gert-Jan Segers op 15 april 2021 om 16:30

Bijdrage coronadebat 15 april

Allereerst de communicatie. Er is niet altijd sprake van heldere en eenduidige communicatie en dat is misschien een understatement. We hebben onduidelijkheid gehad over verruiming op 21 april en frustratie dat dat niet gehaald kon worden. Nu is het waar dat het kabinet dat nooit heeft gecommuniceerd - dat 21 april er sprake zou zijn van verruiming - maar het is wel uitgelekt. En dat is wel een patroon. Dat zodra de dienstauto’s het Catshuis verlaten, dan ligt toch wel de informatie toch wel bij de media. En dat leidt tot frustratie.

Labels:

3. Groningen.jpg
    05 Pieter Grinwis.jpg
    Door Pieter Grinwis op 14 april 2021 om 15:59

Gaswinning in Groningen: een overheid die niet thuis geeft

Vandaag mocht ik voor het eerst het woord voeren in de Tweede Kamer en tijdens deze maidenspeech sprak ik over de schrijnende situatie in Groningen. Over mensen die het vertrouwen in de overheid verloren. Dat thema is indringend en komt op veel gebieden terug. Ik zie het als een belangrijke opdracht om me de komende jaren sterk te maken voor een betrouwbare en dienstbare overheid.

Hieronder de tekst die ik uitsprak:

4. Ankie van Tatenhove - foto Ariane Kok.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 14 april 2021 om 08:00

Ankie van Tatenhove enige kandidaat voor voorzitterschap ChristenUnie

Ankie van Tatenhove wordt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe partijvoorzitter van de ChristenUnie. Zaterdag 17 april stemt het partijcongres over de nieuwe voorzitter, waarvoor zich geen tegenkandidaten hebben gemeld. Als het congres instemt met de voordracht van Van Tatenhove volgt zij Piet Adema op, die na twee periodes afscheid neemt.

5. gokken fruitautomaat.jpg
    03 Mirjam Bikker.jpg
    Door Mirjam Bikker op 8 april 2021 om 12:26

Grote zorgen over online gokken

De afgelopen dagen regent het zorgwekkende berichten over de toename van online gokken, verslavingen en alle perverse prikkels in de sport. Alle reden dus om vandaag schriftelijke vragen te stellen, mijn eerste als Kamerlid! Onze zorgen over de aankomende wet die online gokken mogelijk maakt zijn groot en leven breder. Daarom stelde ik de vragen samen met Kamerlid Michiel van Nispen van de SP.