Start-oud

1. Europees Parlement bankjes.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 3 april 2020 om 15:13

ChristenUnie: Fidesz uit EVP-partij en -fractie

De ChristenUnie hoopt dat er een meerderheid in de EVP komt om de Hongaarse partij Fidesz uit de EVP-partij te zetten. De voorzitters van christendemocratische partijen uit elf Europese landen schreven gisteren een brief aan EVP-partijvoorzitter Donald Tusk om dit in gang te zetten. Volgens de ChristenUnie kunnen vertegenwoordigers van Fidesz daarna ook niet meer geloofwaardig deel uit maken van de EVP-fractie.

Labels:

2. Wallen overzicht9
    stienekevandergraaf2018
    Door Stieneke van der Graaf op 2 april 2020 om 12:16

Stille ramp

Vlak voor de coronacrisis uitbrak liep ik op een regenachtige donderdagavond in een van onze grote steden mee met veldwerkers die hulp aanbieden aan vrouwen in de prostitutie. Een jonge vrouw uit Hongarije vertelde me dat ze in financiële nood zit, en dit werk doet om haar kinderen te eten kunnen geven.

3. Tentenkamp Moria
    joelvoordewind2018
    Door Joël Voordewind op 2 april 2020 om 11:42

Drama dreigt in vluchtelingenkampen door coronavirus

In de vluchtelingenkampen op de Griekse eilanden is een schrijnende humanitaire crisis aan de gang. Als het coronavirus in de kampen toeslaat, wordt deze situatie nog veel dramatischer. Er dreigt een groot menselijk drama plaats te vinden, hier op het Europese continent. Het is dan ook heel belangrijk dat Europese lidstaten hun verantwoordelijkheid nemen en nu in actie komen.

4. debat 1 april.jpg
    gertjansegers2018
    Door Gert-Jan Segers op 1 april 2020 om 15:51

Tien vragen aan het kabinet over de strijd tegen corona (debatbijdrage)

Als er mensen iets ergs overkomt – brand in huis of een kettingbotsing in het verkeer – dan kunnen mensen elkaar aankijken en zeggen ze: gelukkig hebben we elkaar nog! Want wat je samen hebt, is belangrijker dan een huis of een auto.

5. Vliegtuig laagvliegend.jpg
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 31 maart 2020 om 12:25

Uitstel opening Lelystad Airport

Vandaag maakte het kabinet bekend dat Lelystad Airport voorlopig niet open gaat. Dat is het enige juiste en terechte besluit. Lelystad kan in ieder geval nu niet functioneren als overloopluchthaven, als gevolg van de coronacrisis. Bovendien zijn er zoveel vragen over de effecten van Lelystad Airport op de natuur, bijvoorbeeld als het gaat om de hoeveelheid stikstof die daardoor in de natuur terecht komt.