Over Themacongres Europa 29 september 2017

Europa, hoe nu verder?

Themacongres ChristenUnie over de EU

Europa is in beweging. De Brexit en de verkiezing van Trump zorgen voor opschudding, ook in de EU. De verkiezing van Macron in Frankrijk lijkt nieuw vuur te doen ontbranden. De Duitse verkiezingen in september kunnen dat verder aanwakkeren. Van een populistische doorbraak in Europa lijkt geen sprake. Maar hoe staat het met het EU-sentiment? Plannen voor nieuwe stappen zijn er genoeg. Komt er een Europees ministerie van financiën? Krijgen we een Europese defensie? En hoe moet de EU eigenlijk omgaan met Amerika, Rusland, China, met de wereld om ons heen? Hoe nu verder?

De discussie over de toekomst van de EU is in volle gang. Eerder dit jaar presenteerde de Europese Commissie vijf scenario’s voor de toekomst. Deze variëren van doormodderen tot een federaal Europa. Waar staat de ChristenUnie  als het gaat om Europa? Meer nog dan wat níet, ligt nu de vraag voor: wat wil de ChristenUnie wél?

Op vrijdagmiddag 29 september gaan we in gesprek. Tijdens het bijzondere themacongres ‘Europa, hoe nu verder?’ denken we na over de toekomst van de EU. ChristenUnie-leden en andere geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om mee te denken. Ga in gesprek met Gert-Jan Segers (Tweede Kamer), Peter Ester (Eerste Kamer) en Peter van Dalen (Europees Parlement).

Of discussieer mee bij één van de deelsessies:

1. Tekort en onbehagen: de EU in de publieke opinie.
  2. Globalisering en geopolitiek : Europa in de wereld
  3. EU en bestuur, stroperig of slagvaardig: wat kunnen bestuurders met de EU?

Meld u aan en doe mee op 29 september. Van harte welkom!

Praktische informatie

Locatie:                       Kandelaarkerk, Heiligenbergweg 64, 3816 AL, Amersfoort

Tijd:                             14:00 – 17:00 uur, inloop vanaf 13:30

Programma

Het programma en de inhoud van de deelsessies vindt u op het tabblad 'Programma'.

Leden van de ChristenUnie dienen in te loggen om zich aan te melden
Hier kunt u ook aangeven welke deelsessie u bij wilt wonen.

Bent u geen lid maar hebt u wel interesse? Van harte welkom! Stuur een mailtje naar biancavanderhorst@christenunie.nl.

info@christenunie.nl of per telefoon: 033 - 422 69 69.

U kunt zich nog aanmelden. Komt u ook?

Ja, ik wil mezelf aanmelden Nee, ik kom niet

Deel met anderen