Voorlichter gezocht

De ChristenUnie in de Tweede Kamer maakt werkt van jouw ambitie. Houd je van dynamiek en afwisseling, ben je een communicatietalent, zit je graag bovenop het nieuws, ben jij vernieuwend en proactief en vind je de Tweede Kamer een boeiende werkomgeving, dan kun je deze kans niet laten liggen.

De Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie zoekt een:

talentvolle voorlichter allround (0,8 – 1,0 fte)

met een sterke affiniteit met christelijke politiek.

Wat breng je mee:

• je bent lid van de ChristenUnie of wilt dat worden;
  • je hebt een relevante hbo- of wo-opleiding afgerond, bijvoorbeeld in de richting journalistiek of communicatie;
  • je hebt bij voorkeur enige werkervaring in persvoorlichting en communicatie;
  • je hebt een goede neus voor actueel politiek nieuws en oog voor politieke verhoudingen;
  • je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden, je hebt het in je om op te treden als woordvoerder;
  • je hebt oog voor eigentijdse vormgeving en beschikt over vaardigheden om audiovisuele producties te maken;
  • je bent in staat om (sociale) media, publieksvoorlichting en publieksevenementen aan te laten sluiten op persvoorlichting;
  • je bent een netwerker pur sang en beschikt over goede contactuele eigenschappen;
  • je kent de christelijke kaart van Nederland;
  • je gedijt goed in de waan van de dag, kan werken onder grote (tijds)druk en een ad-hoc werkomgeving is je niet vreemd;
  • je bent bereid om onregelmatige werktijden te accepteren.

Vanzelfsprekend gaan wij er van uit dat de nieuwe medewerker een overtuigd christen is.

Wat bieden wij:

• een zelfstandige en afwisselende functie bij dé christelijk-sociale politieke partij van Nederland;
  • de kans om jouw voorlichtings- en woordvoeringsvaardigheden verder te ontwikkelen;
  • een grote afwisseling in werkzaamheden: het schrijven van persberichten en artikelen, het adviseren van Kamerleden over profilering en positionering, het bijhouden van nieuws, het creëren van content voor onze eigen (sociale) media, het meedenken over de komende verkiezingscampagne;
  • een bijzondere plek waar je contacten legt en onderhoudt met parlementaire pers en andere relevante spelers in het politieke (communicatie)landschap;
  • veel ruimte voor eigen initiatieven en veel vrijheid om samen met collega-voorlichters gedreven en bedreven voorlichting en communicatie te ontwikkelen en uit te voeren;
  • een professioneel en hecht fractieteam in het hart van politiek Den Haag, maar met verbindingen naar het hele land en de rest van de partij;

Bij deze functie hoort een passende beloning, afgestemd op de CAO voor rijksambtenaren in schaal 9 of 10 (junior-niveau, inschaling afhankelijk van werkervaring). De vacature betreft in beginsel een tijdelijk dienstverband tot de volgende Tweede Kamerverkiezingen (gepland voor 17 maart 2021). Verlenging behoort op dat moment tot de mogelijkheden en hangt naast functioneren onder meer af van de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen.

Interesse?

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Johannes de Vries, hoofd voorlichting, via j.dvries@tweedekamer.nl of 06-41025100.

Heb je interesse? Stuur dan je sollicitatiebrief met een motivatie en CV uiterlijk 2 december 2019 naar Pim Roza, hoofd personeel en organisatie, via p.roza@tweedekamer.nl o.v.v. ‘Sollicitatie voorlichter’. Het streven is om de sollicitatieprocedure uiterlijk 20 december 2019 af te ronden.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.