Welkom Thuis Tour

Al kaartjes in huis?

Vrijdag 8 februari was het al zover. Toen ging de Welkom Thuis Tour van Kees Kraayenoord in het Noord-Hollandse Andijk van start. Gemist? Er zijn nog negentien andere plaatsen waar u naar Kees kunt luisteren én met hem mee kunt zingen. Met twintig concerten trekt Kees Kraayenoord en het Evangelisch Werkverband (EW) door het hele land. De ChristenUnie ondersteunt Kees op zijn tournee en is aanwezig om nieuwe leden thuis te verwelkomen.

Lucas 15-jaar

Het EW riep 2008 uit tot het Lucas 15-jaar. In dit bijbelboek vertelt Jezus het verhaal van de 'verloren zoon'. Deze zoon loopt op een dag weg van huis en haard, maar raakt al snel verstrikt in de grote boze wereld. Hij verlangt er naar om bij zijn vader thuis te zijn. Na alles wat er gebeurd is, verwacht hij niet bijzonder welkom te zijn, maar tot zijn grote verrassing krijgt hij een warm 'welkom thuis' te horen. Deze boodschap wil Kees Kraayenoord met zijn tour laten doorklinken aan alle bezoekers: 'Welkom thuis in de kerk'.

Welkom thuis...

De ChristenUnie staat van harte achter het doel van de Welkom Thuis Tour. Als politieke partij zijn we geen evangelisatiebeweging, maar zoeken óók wij de weg achter Jezus aan. Wij willen bovendien dat mensen zich welkom voelen in Nederland, in hun wijk en binnen een familie. Wij maken werk van een beter Nederland door alarm te slaan over de toenemende vereenzaming. We komen op voor chronisch zieken en gehandicapten. We staan op de brès voor de vrijheid van godsdienst. We hechten belang aan een Nederland waar de kerk haar kerntaak kan uitoefenen en kan bloeien.

Kees lid?

André Rouvoet en Kees zijn op de gitaar op elkaar afgestemd. Tijdens de EO-Jongerendag 2007 en bij de verkiezingscampagne in 2006 (zie het YouTube-filmpje) speelden ze samen. Dit keer laat André zijn gitaar staan. In plaats daarvan leek het André de beurt aan Kees om met de ChristenUnie mee te spelen en lid te worden van de partij. Of Kees ook echt lid wordt, ontdekt u tijdens de concerten!
(Foto Kees en André: EO / Jongerendag 2007)