ChristenUnie partijvoorzitter Janneke Louisa stopt om privéredenen

janneke_louisa_610donderdag 20 december 2012 15:00

Partijvoorzitter Janneke Louisa heeft besloten per 1 januari aanstaande te stoppen als partijvoorzitter van de ChristenUnie om privéredenen. Het partijbestuur van de ChristenUnie respecteert haar besluit en betreurt haar vroegtijdige afscheid. Vicevoorzitter Klaas Tigelaar: ,,We zijn Janneke erkentelijk voor haar inzet ook al was deze van korte duur. Vanzelfsprekend respecteren we haar verzoek om verder geen mededelingen te doen over de aard van de privéomstandigheden. We wensen haar het allerbeste."

Partijleider Arie Slob: ,,Ik heb respect voor het zware besluit wat ze heeft genomen om nu haar voorzitterschap neer te leggen. Gezien haar kwaliteiten had ik veel verwachting van de wijze waarop zij haar voorzitterschap wilde invullen. Ze was gedreven om de ledenbetrokkenheid binnen de ChristenUnie te versterken.”

Janneke Louisa was sinds 12 mei 2012 partijvoorzitter. Vicevoorzitter Klaas Tigelaar neemt het partijvoorzitterschap waar. Het partijbestuur onderneemt zo snel mogelijk stappen om in haar opvolging te voorzien. Er wordt een commissie samengesteld om tot een nieuwe voordacht te komen. Op het partijcongres in april 2013 wordt de nieuwe partijvoorzitter gekozen.

Archief > 2012 > december