André Rouvoet op EO-jongerendag in Arnhem

Campagnetourbus_verkiezingenzaterdag 05 juni 2010 11:00

Zaterdag 5 juni vindt de jaarlijkse EO jongerendag plaats. Op dit evenement komen veel christelijke jongeren uit heel het land bijeen om mee te zingen met verschillende christelijke bands en om met elkaar in gebed te gaan. Op het programma van de EO-jongerendag staat ook een verkiezingsbattle tussen de verschillende politici van Nederlandse politieke partijen.

Namens de ChristenUnie zal André Rouvoet deelnemen aan dit verkiezingsgevecht. In het debat zullen onderwerpen aan de orde komen waarmee (christelijke) jongeren in hun dagelijkse leven vaak te maken hebben. André Rouvoet zal het in het verkiezingsbattle opnemen tegen Femke Halsema (GroenLinks), Marja van Bijsterveldt (CDA), Ronald Plasterk (PvdA), Harry van Bommel (SP), Edith Schippers (VVD), Boris van der Ham (D66) en Esther Ouwehand (Partij voor de Dieren). Onder toeziend oog van presentatoren Tijs van den Brink en Klaas van Kruistum zullen de politici met elkaar in debat gaan over godsdienstvrijheid, orgaandonatie en studiefinanciering.

Naast de vijf uur durende live uitzending op Nederland 2, staat het digitale themakanaal Spirit 24 het hele weekend van 4 t/m 6 juni in het teken van de EO-Jongerendag. Het kanaal zendt zaterdag 5 juni live het programma uit. Het avondprogramma is zelfs exclusief te volgen op Spirit 24, aangezien de uitzending van Nederland 2 om 17.00 uur stopt. Spirit 24 laat daarnaast hoogtepunten van afgelopen EO-Jongerendagen zien en presenteert op zondag 6 juni een terugblik naar de dag ervoor. De programmering van Spirit 24 is te zien via het digitale televisiekanaal Spirit 24 (www.spirit24.nl) of via de player op www.eojongerendag.nl. De EO-jongerendag wordt gehouden in het GelreDome te Arnhem.

Archief > 2010 > juni