Eerste Kamer - weekoverzicht 14: Algemene Europese Beschouwingen

Roel_Kuiper-3dinsdag 03 april 2012 21:40

Iedere week wordt er op dinsdag vergaderd door de Eerste Kamer. ChristenUnie-senatoren Peter Ester en Roel Kuiper spreken over talloze wetsvoorstellen. Wekelijks laat de Senaatsfractie op deze site weten wat ze heeft gedaan. Hieronder het verslag van week 14.

Algemene Europese Beschouwingen

'Een klein bestuur voor een groots continent, met als fundament de solidariteit tussen staten.' Dat is wat ChristenUnie-senator Roel Kuiper betreft hoe Europa er in de toekomst uit moet komen te zien. Hij vindt dat Europa niet alleen over begrotingsstaten mag gaan. Lees hier zijn hele bijdrage.

Peter Ester: 'AOW-leeftijd eerder omhoog'

ChristenUnie-senator Peter Ester heeft aanvullende vragen gesteld over wetsvoorstel 33.046: Wijziging van de Algemene Ouderdomswet. Hij wil van het kabinet weten of de verhoging van de AOW-leeftijd niet te bescheiden is, in het licht van de grote financiële opgaven waar ons land voor staat. Hier te lezen.

Peter Ester stelt vragen over uitvoeringsorganisatie werk en inkomen

Peter Ester heeft vandaag ook nadere vragen gesteld over wetsvoorstel 33.065: Wijziging van de Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen. Hier te lezen.

Eerste Kamer
Peter Ester