ChristenUnie pleit voor menselijke maat en ruimte eigen identiteit

gemeenten kleindinsdag 06 november 2012 09:57

Maandag bracht Arie Slob, partijleider van de ChristenUnie, een bezoek aan Nieuw-Lekkerland. Slob bezocht in het kader van de herindelingsverkiezingen basisschool De Schakel en sprak tijdens een politieke avond. “Hier is net een intensief herindelingsproces aan de gang, maar als het aan het nieuwe kabinet ligt is dit pas het begin. Ik lees in het regeerakkoord van kabinet Rutte II dat de schaal van gemeenten naar 100.000 inwoners moet. Dit lijkt mij een zeer onverstandig plan."

"Groter is niet altijd beter. Door opschaling komt het bestuur steeds meer op afstand van de burger te staat, dat is een verarming van de democratie”, aldus Slob. Tijdens het bezoek aan De Schakel sprak Slob met het docententeam. Onder andere de toegenomen druk op docenten om maatschappelijke problemen op te lossen werd besproken. Slob: “Het onderwijs krijgt de laatste jaren meer en meer met regelzucht en controle vanuit de overheid te maken. Scholen met een heldere eigen identiteit worden teveel in een keurslijf geduwd. Hierdoor raakt vorming steeds meer buiten beeld en wordt de ruimte om leskwaliteit volgens eigen inzicht in te vullen te klein. De ChristenUnie wil juist vertrouwen in scholen en leraren, ruimte voor een eigen visie en identiteit. Daar gaan we de komende jaren voor strijden.”
Arie Slob

Reacties op 'ChristenUnie pleit voor menselijke maat en ruimte eigen identiteit'

Nieuwsarchief > 2012 > november