'Groot respect voor betrokken en bewogen koningin'

maandag 28 januari 2013 19:05

Koningin Beatrix heeft maandag haar aftreden aangekondigd. Op 30 april 2013 draagt zij na 33 jaar het koningschap over aan prins Willem-Alexander. ChristenUnie-leider Arie Slob in een reactie: ,,Vanavond heeft Hare Majesteit Koningin Beatrix haar aftreden aangekondigd. Dankbaarheid overheerst bij mij voor de lange periode waarin onze vorstin het koningschap uitoefent."

"Ik heb groot respect voor de wijze waarop ze aan het koningschap invulling geeft.  Nauwgezet en met grote betrokkenheid voor ons land en haar inwoners, ook voor de inwoners van het Caribisch deel van het Koninkrijk der Nederlanden. Als Koningin voor iedereen, bewogen met wat kwetsbaar is, succes en talent vierde en terecht aandacht vroeg voor wat ons de in de samenleving bindt. Ook zagen we haar bij droevige gelegenheden als een moeder des Vaderlands dichtbij mensen staan. Ik bid Koningin Beatrix Gods onmisbare zegen toe alsook  prins Willem-Alexander en prinses Maxima voor de taak die op hen wacht.”