Softdrugsbeleid blijft bij Opstelten teveel pappen en nathouden

2012-gertjan-segersAPR_2542woensdag 19 februari 2014 15:41

Het softdrugsbeleid van minister Opstelten staat bol van tegenstrijdigheden. ChristenUnie-Kamerlid Gert-Jan Segers wil daarom duidelijkheid van de minister. ,,We verbieden aan de ene kant de invoer van drugs via de achterdeur, maar maken aan de andere kant de verkoop via de voordeur legaal. Gemeenten worden gevraagd om op papier de verkoop aan toeristen te verbieden, maar tegelijk kunnen toeristen in 85% van de coffeeshops gewoon hun drugsinkopen doen."

,,Er wordt niet gehandhaafd. Dit frustreert zowel voor- als tegenstanders van legalisering van softdrugs.” De ChristenUnie-fractie riep minister Opstelten vandaag in de Kamer op om een echte keus te maken. Het is veel heilzamer om echt een keus te maken, voor volksgezondheid en tegen criminaliteit. Dan weet iedereen waar die echt aan toe is. Segers: “Het is eerlijker en beter om het gedoogbeleid af te bouwen en een echte keus te maken. Tegen drugs.”

Drugs
Gert-Jan Segers