Kamerlid Wiegman enthousiast over biogasinstallatie Witteveen

gaszaterdag 26 februari 2011 12:27

Tijdens een werkbezoek aan de biogasinstallatie bij de firma Bouwhuis in Witteveen toonde het Tweede Kamerlid van de ChristenUnie Esmé Wiegman zich enthousiast over de innovatieve manier van energie opwekking. “Erg vernieuwend en een prachtig initiatief voor het opwekken van schone energie” volgens Esme Wiegman.

Tijdens de campagne voor de statenverkiezingen in Drenthe bracht Esmé Wiegman met de top van de kandidatenlijst en diverse leden van de ChrisenUnie een bezoek aan het bedrijf van de firma Bouwhuis in Witteveen. Het familiebedrijf Bouwhuis heeft de afgelopen jaren fors geinvesteerd in een andere manier van energieopwekking. Tijdens het werkbezoek werd duidelijk dat er grote kansen zijn voor een milieuvriendelijker manier van energieopwekking wanneer particulier initiatief en overheden gezamenlijk optrekken. “Dit is een prachtig voorbeeld van de manier waarop de provincie van betekenis kan zijn voor het ontwikkelen van nieuwe energiebronnen”  aldus lijsttrekker Tjisse Stelpstra van de ChristenUnie. “Zo kun je zien dat ons programma niet iets is van mooie woorden, maar van praktische mogelijkheden. Dit soort initiatieven zullen we de komende jaren aan moeten pakken en verder stimuleren.”

Esmé Wiegman

Reacties op 'Kamerlid Wiegman enthousiast over biogasinstallatie Witteveen'