Arie Slob presenteert vakantiepocket met visie op Nederland

Boekje-Arie-Slob-Vakantiepocket-voordeveranderingwoensdag 04 juli 2012 18:51

Vanmiddag heeft Arie Slob, partijleider van de ChristenUnie, zijn boek ‘Voor de verandering’ gepresenteerd. Hierin interviewt Slob vier markante Nederlanders over hoe zij in hun omgeving veranderingen teweeg brengen. Ook vertelt Slob over zijn persoonlijke kijk op Nederland in crisistijd. “Als het aan de ChristenUnie ligt, wordt er de komende tijd in Nederland niet alleen bezuinigd maar ook veranderd. Van ‘ik’ naar ‘wij’ en van ‘meer’ naar ‘genoeg’.”

De handzame vakantiepocket mag deze zomer niet ontbreken in de vakantiekoffer. Slob voerde gesprekken met AFAS-directeur Piet Mars, bekend als hoofdsponsor van voetbalclub AZ, Leger des Heils-leider Hans van Vliet, evangelist Anne van der Bijl en Wietske Noordzij van Stichting Chris. Het eerste exemplaar werd aangeboden aan Henry Valk, directeur van Stichting Chris.

Inspiratie

Het raakt Slob dat velen in Nederland proberen het anders te doen omdat het ook anders kan. “Van Vliet is onvermoeibaar als het gaat om de allerzwaksten een beter bestaan te bieden. Piet Mars zorgt net zo lief goed voor zijn medewerkers, klanten en de schepping als dat hij winst maakt. Dit zijn hoopvolle verhalen. Ik haal hier inspiratie uit om zelf te werken aan een beter Nederland.”

De vakantiepocket is onderdeel van een bredere campagne om de ideeën van de ChristenUnie onder de aandacht te brengen. Campagneleider Gert-Jan Segers lichtte een tipje van de sluier tijdens de presentatie. ,,De ChristenUnie gaat deze zomer naar de mensen toe met een heuse campingtour. Tijdens deze tour worden campings in heel Nederland bezocht en campinggasten getrakteerd op een laagdrempelig programma. Dat geldt ook voor de vier regioavonden in het land. Tijdens deze ‘ChristenUnie Live’ avonden bieden we een mooie avond uit, met medewerking van de band Trinity, en vertellen we meer over de zeven veranderingen van de ChristenUnie.”

20120704-Vakantiepocket-Voordeverandering-ArieSlob2,5 MBapplication/pdfdownload
Arie Slob