Hugo Scherff debatteert over 'gezag'

zaterdag 08 mei 2010 20:30

Op zaterdag 8 mei wordt er in de stadsschouwburg Amsterdam gedebatteerd over het onderwerp 'gezag'. Hugo Scherff -lijsttrekker ChristenUnie Amsterdam bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 en nummer 20 op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen- zal met anderen in debat over het thema 'gezag'.

Nederland bevindt zich in een gezagscrisis. Politieagenten worden bespuugd, ambulancemedewerkers bedreigd en treinconducteurs mishandeld. Ook het gezag van politiek Den Haag staat op de tocht. De traditionele partijen doen er alles aan om de kloof met de burger te dichten. Politieke leiders zijn te volgen via twitter, schrijven rapnummers en praten steeds meer in Jip en Janneke-taal. Maar ze slagen er niet in het vertrouwen terug te winnen.

Ondertussen neemt de roep om gezag en duidelijk leiderschap toe. Mensen willen zwaardere straffen, strengere leraren en meer blauw op straat.

Wat kunnen de gezagdragers doen om uit deze crisis te komen? Wie is de baas in Nederland? Samen met kunstenaars, wetenschappers, studenten, politici, theatermakers en muzikanten wordt op dit symposium gezocht naar het nieuwe gezag.

Het debat begint om 20.30 uur.

Archief > 2010 > mei