Debat over journalistiek met Joël Voordewind

Campagnetourbus_verkiezingendinsdag 25 mei 2010 20:00

Dinsdag 25 mei is er een debat over de ethische grenzen van de journalistiek. De afgelopen week is de journalistiek veelvuldig onderwerp van discussie geweest. Bij lezers, kijkers, politici en onder de beroepsgroep zelf. Hadden tv-zenders de beelden van de enige overlevende van de vliegtuigramp in Libië wel mogen uitzenden? En hadden de kranten de foto van deze jongen wel mogen publiceren? Laat staan of een telefoongesprek met dit slachtoffer gepubliceerd had mogen worden. En wat hadden de andere media in een soortgelijke situatie gedaan? Daarnaast werden foto’s gepubliceerd waarop de inhoud van vuilniszakken van politici te zien was. Heel persoonlijke zaken werden daarmee openbaar gemaakt.

De Nederlandse vereniging van Journalisten en de Raad voor de Journalistiek organiseren daarom een openbaar debat over de ethische grenzen van de journalistiek met als titel ‘over de rand’. Onder leiding van Adellah Dami gaan journalisten, politici, lezers en kijkers met elkaar in debat over wat maatschappelijk wel of niet aanvaardbaar is. Namens de ChristenUnie zal Tweede Kamerlid Joël Voordewind deelnemen aan dit debat.

Dinsdag 25 mei
Aanvang 20 uur (inloop vanaf 19.30 uur)
Auditorium FD Mediagroep
(achter café-restaurant Dauphine)