André Rouvoet bij Noordelijk lijsttrekkersdebat

Campagnetourbus_verkiezingendonderdag 27 mei 2010 16:00

De lijsttrekkers van de acht grote partijen gaan donderdagmiddag 27 mei van vier tot zes uur in het Academiegebouw van de Rijksuniversiteit Groningen met elkaar in debat. Die discussie wordt rechtstreeks op tv uitgezonden door Omrop Fryslân, RTV Drenthe en RTV Noord. Lijsttrekker André Rouvoet zal hier de degens kruisen met de lijsttrekkers van de andere partijen en de standpunten van de ChristenUnie met verve verdedigen.

Het debat is een initiatief van de drie noordelijke Commissarissen der Koningin. Het eerste uur staat in het teken van landelijke onderwerpen. Vervolgens worden de lijsttrekkers van de acht partijen onder vuur genomen over noordelijke onderwerpen. Daarbij komen onderwerpen als de leegloop van het platteland, de vorming van één noordelijk landsdeel en de mogelijke CO2-opslag in het Noorden aan de orde.

De discussie over noordelijke onderwerpen wordt geleid Dieuwke Kroese (Omrop Fryslân) en Edwin Pasveer (RTV Noord). Het landelijk deel van het debat staat onder leiding van Joost Karhof (NOVA).

Archief > 2010 > mei