Tweede Kamerleden

1. Leger des Heils
    Door Gert-Jan Segers op 21 september 2018 22:52

Extra geld voor SchuldHulpMaatje en Leger des Heils

Er komt volgend jaar acht miljoen euro extra voor de bestrijding van armoede en schulden, met name bij jongeren. Dat is het resultaat van een motie van de ChristenUnie.

2. Televisie
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 21 september 2018 22:48

Kabinet trekt geld uit voor nieuw toekomstplan omroepen

Het kabinet trekt het komende jaar maximaal 40 miljoen euro extra uit om de publieke omroepen klaar te maken voor de toekomst. Het kabinet moet van de coalitiepartijen met een plan te komen waarmee de toekomst, onafhankelijkheid en kwaliteit worden verzekerd. ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers liet eerder deze week al doorschemeren dat het volgens hem daarvoor nodig is om de omroepen te versterken en de macht van de NPO – de centrale aansturing van de omroepen – in te dammen.

3. MBO
    Door Gert-Jan Segers op 21 september 2018 22:42

Extra geld voor kwetsbare jongeren: Tweede Kamer steunt ChristenUnie-voorstel

Er komt extra geld voor het aan het werk helpen van jongeren op het praktijkonderwijs en voortgezet speciaal onderwijs. De Tweede Kamer steunde vandaag mijn voorstel. Door een ander voorstel - van onder meer PvdA en ChristenUnie - zijn eerder aangekondigde bezuinigingen op praktijkleren ook van de baan.

4. Zonnepanelen
    Door Gert-Jan Segers op 21 september 2018 19:53

Snel meer ruimte voor initiatieven burgers

Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat het kabinet nog in 2018 met voorstellen komt om burgers meer ruimte te geven en zelfs te stimuleren om zelf initiatieven te nemen en taken van de overheid zelfs over te nemen als zij dat zelf beter kunnen. In ieder geval de coalitiepartijen steunen vandaag een ChristenUnie-motie om haast te maken van dit ‘right to challenge’.

5. Hout bewerken
    Door Gert-Jan Segers op 21 september 2018 19:44

Kennis sociale werkvoorzieningen ‘duidelijke plaats’ bij aan werk helpen arbeidsbeperkten

Samen met de andere coalitiepartijen willen we de kennis en infrastructuur van de sociale werkvoorzieningen benutten om meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen. CDA, D66, ChristenUnie en VVD willen dat de kennis en ervaring van sociale werkplaatsen blijvend worden ingezet om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan werk te helpen en te houden.