Tweede Kamerleden

1. Zonnepanelen
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 10 juli 2018 15:28

Wéér een stap in de richting van Parijs

Nog geen twee weken geleden presenteerden we – de ChristenUnie samen met GroenLinks, PvdA, D66, SP, VVD en CDA – een nieuwe Klimaatwet. Daarin legden we stevige ambities vast voor het tegengaan van klimaatverandering. Ik noemde het een historische stap vooruit.

2. Asielzoekerscentrum.jpg
    joelvoordewind2018
    Door Joël Voordewind op 10 juli 2018 15:01

Onze inzet voor een rechtvaardig kinderpardon en een rechtvaardiger asielbeleid

Afgelopen zaterdag was een rotdag. Het Oekraïense gezin Andropov met drie in Nederland opgegroeide kinderen, stapten noodgedwongen op het vliegtuig naar Kiev, de hoofdstad van het land waar zij vandaan komen, maar dat voor de kinderen een onbekende plek is.

3. Ziekenhuis zorg.jpg
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 4 juli 2018 17:09

Een andere kijk op gezondheid

Ik sta na vijf-en-een-half jaar Binnenhof nog steeds wel eens te kijken van de ‘Haagse werkelijkheid’. Eigen aan die Haagse werkelijkheid is bijvoorbeeld dat er van een breder plan soms één element uit wordt gelicht dat zonder context wordt becommentarieerd. Het tegenovergestelde gebeurt ook – soms zelfs tegelijkertijd: een discussie of gesprek over het ene onderwerp, kan zomaar aan een andere discussie worden vastgeplakt, met een heel vreemde context als gevolg.

4. Close up vijf euro biljet
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 4 juli 2018 17:04

Mijn bijdrage aan het debat over de Voorjaarsnota

We leven op de top van een hoogconjunctuur. Er zijn signalen dat we deze al zijn gepasseerd. De piek in economische groei lijkt in ieder geval achter ons te liggen. De verwachte groei voor dit jaar is door het CPB met enkele tienden neerwaarts bijgesteld. De arbeidsmarkt wordt met de dag krapper. Ondernemers schreeuwen om personeel. Het lijkt voor ondernemers moeilijker dan ooit goede vakmensen en genoeg seizoenswerkers te krijgen, alhoewel kaartenbakken nog allesbehalve leeg zijn.

5. Asielzoekercentrum magnetrons.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 4 juli 2018 11:16

ChristenUnie en CDA: inburgeren is meer dan taal en werk

De ChristenUnie en het CDA willen dat er in alle gemeenten goede en uitgebreide culturele inburgering en een adequaat aanbod van materiaal komt. Minister Koolmees moet volgens Gert-Jan Segers en Pieter Heerma met de VNG om de tafel om dit te regelen. De nieuwe inburgeringsplannen zijn volgens de partijen van beide Kamerleden ‘heel goed, maar eenzijdig gefocust op werk en taal; terwijl die nog niet leiden tot begrip voor onze waarden, rechtsstaat en omgang met vrijheden’.