Tweede Kamerleden

1. cropped-00-openings-afbeelding-caroussel
    gert-jan segers portret
    Door Gert-Jan Segers op 19 juni 2018 08:53

Als je geest een labyrint wordt en woorden je ontvallen (column ND)

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van Michel Van Dousselaere gehoord en hoewel hij nog leeft, zal ik deze Vlaamse acteur ook nooit meer kunnen zien spelen. Maar na het zien van de documentaire over hem zal ik zijn wanhopig vriendelijke blik ook niet snel meer kunnen vergeten

2. DfzsbEyXUAEzZ0l
    carla blog foto
    Door Carla Dik-Faber op 18 juni 2018 20:01

Dit was GroenGelovig II: Voedsel

Vrijdag 15 juni 2018 was het zover: GroenGelovig II rond het thema 'Voedsel' vond plaats op de Christelijke Hogeschool in Ede. Met meer dan 130 mensen dachten we na over de omgang met ons dagelijks eten.
  3. Dutch_MINUSMA_troops,_UN_mission_Mali_02
    joel vierkant
    Door Joël Voordewind op 15 juni 2018 16:24

Verstandig besluit kabinet over missies

De ChristenUnie noemt de plannen van het kabinet met betrekking tot de missies in Afghanistan en Irak en het afbouwen van de missie in Mali in een eerste reactie ‘afgewogen’ en ‘verstandig’.

4. speech
    gert-jan segers portret
    Door Gert-Jan Segers op 12 juni 2018 17:31

Mijn speech op het congres van zaterdag 9 juni (video)

Beste vrienden van de ChristenUnie, we vieren vandaag de prachtige resultaten bij de gemeenteraadsverkiezingen en de groeiende invloed van de ChristenUnie op het lokale bestuur. En we doen dat best uitbundig. Ik denk dat we hier iets zien van de toenemende katholieke invloed op onze partij. Maar die uitbundigheid is wel terecht. We hebben heel veel om dankbaar voor te zijn.

5. Gaspomp Groningen
    carla blog foto
    Door Carla Dik-Faber op 12 juni 2018 15:21

De toekomst van Groningen: ónze toekomst

De gaskraan in Groningen gaat dicht. Een historisch besluit, dat minister Wiebes een aantal maanden geleden nam. Dit is het eerste kabinet dat uitspreekt dat de Groningse gasvoorraad niet wordt uitgeput. Vorige week kwam daar de voorspelling van Wiebes bij dat we misschien al wel eerder van het gas af kunnen dan we tot nu toe dachten. We gaan eindelijk de oorzaak van de aardbevingen en mijnbouwschade aanpakken.