Tweede Kamerleden

1. Asia-Bibi-Release.jpg
    joelvoordewind2018
    Door Joël Voordewind op 13 december 2018 13:06

Laat Asia Bibi naar Nederland komen!

Op de laatste dag van oktober, nota bene op Hervormingsdag, kregen we het hoopgevende nieuws over de vrijspraak van Asia Bibi. Eindelijk gerechtigheid! Maar helaas was Asia Bibi daarmee nog niet veilig.

2. D735C2F1-A6ED-4EA7-AD21-94D16AB13147.jpeg
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 8 december 2018 16:41

Een Mars van barmhartigheid en genade

Ik probeer me er een voorstelling van te maken, dat je hoopt dat je niet zwanger bent. Je hebt een zwangerschapstest gekocht. En dan toch. De streepjes laten het overduidelijk zien. Je bent toch zwanger. Aan wie vertel je het? Je moeder? Een vriendin? Je man of vriend? Ja, hij moet het natuurlijk ook weten. Of toch niet? De huisarts dan.

Labels:

3. foto chanoeka 4.png
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 8 december 2018 13:22

Licht in de wereld

Vorige week ontving de Tweede Kamer een groep vertegenwoordigers van de Nederlandse orthodox-joodse gemeenschap. De voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer waren aanwezig om een chanoeka kandelaar te ontvangen uit handen van rabbijnen Vorst, Katzman en Jacobs.

Labels:

4. Bootvluchtelingen
    joelvoordewind2018
    Door Joël Voordewind op 4 december 2018 20:25

Mijn bijdrage aan het debat over het Marrakesh Immigratiepact

In mei 2015 stond ik op het Italiaanse eiland Lampedusa en zag hoe er honderden migranten aankwamen die week. In oktober 2015 stond ik op de grens tussen Macedonie en Griekenland en zag hoe daar inmiddels 7.000 mensen totaal ongecontroleerd de grens overstaken op 1 dag. Op Lesbos zagen we in maart 2016 als commissie Migratie hoe vluchtelingen werden opgepikt uit zee door onze eigen mariniers. En enkele weken geleden bezochten we als commissie de detentiekampen in Libie en zagen de onmenselijke en schrijnende leefomstandigheden van de migranten.

5. Lorentzsluizen_bij_Kornwerderzand.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 4 december 2018 18:14

Kamer stemt unaniem in met motie van ChristenUnie en CDA over verbreding sluis Kornwerderzand

De Tweede Kamer steunt het voorstel van de ChristenUnie en het CDA om voor te sorteren op een realisatiebesluit in 2019 over verbreding van de sluis bij Kornwerderzand. Vandaag werd de motie van ChristenUnie-Kamerlid Stieneke van der Graaf met ruime meerderheid aangenomen. De ingediende motie roept minister Van Nieuwenhuizen bovendien op om het voortouw te nemen, in samenwerking met de regio, om de mogelijkheden in beeld te brengen om de financiering rond te krijgen.