Tweede Kamerleden

1. Gemeenteraad
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 19 oktober 2018 10:01

Verhoog vergoeding voor raadsleden kleine gemeenten

De ondersteuning en beloning van gemeenteraadsleden moet beter. Dat stelt ChristenUnie-Kamerlid Stieneke van der Graaf voor rond de behandeling van de begroting voor het ministerie van Binnenlandse Zaken. “De ondersteuning van volksvertegenwoordigers en de vergoeding van raadsleden in met name kleine gemeenten staan niet in verhouding tot de taken die ze hebben.”

2. Foto Nederlandse brug
    stienekevandergraaf2018
    Door Stieneke van der Graaf op 18 oktober 2018 17:02

ChristenUnie: ‘Regiocheck’ voor overheidsbeleid

De regering moet een regiocheck invoeren die de impact van beleid op krimp- en grens regio’s inzichtelijk maakt. Dat bepleit ik vandaag doormiddel van een motie. Regelgeving vanuit Den Haag pakt regelmatig nadelig uit voor deze regio’s. Dat moet dan achteraf gerepareerd worden, terwijl het veel beter is om dit met een regiocheck te voorkomen.

3. DNA test
    carladikfaber2018
    Door Carla Dik-Faber op 17 oktober 2018 11:12

Gratis DNA-onderzoek voor donorkinderen

Donorkinderen die willen weten wie hun biologische vader is, moeten zich kosteloos kunnen inschrijven bij de DNA-databank. Dat heb ik vandaag voorgesteld bij de behandeling van de begroting voor het ministerie van VWS.

4. Gert-Jan Segers - Foto: Anne-Paul Roukema
    gertjansegers2018
    Door Gert-Jan Segers op 16 oktober 2018 22:53

De dividendbelasting blijft, reden tot tevredenheid

Zoals de orkaan, die afgelopen weekend Portugal teisterde, de oorzaak is van het prachtige weer hier; zo is het teleurstellende besluit van Unilever om vooralsnog hun hoofdkantoor niet van Londen naar Rotterdam te verplaatsen de oorzaak van iets goeds. De dividendbelasting wordt niet afgeschaft en er is een goed alternatief voor in de plaats gekomen dat zich richt op werk en Nederlandse ondernemers en daar ben ik tevreden mee.

5. 20181013-CU-TK-Open-Dag-87
    gertjansegers2018
    Door Gert-Jan Segers op 16 oktober 2018 17:56

Foto's Open Dag 2018

Terugblik op een prachtige Open Dag met zo’n 500 vrienden die bij ons in Den Haag over de vloer waren. Een dag vol goede gesprekken, vrolijke vragenuurtjes, veel selfies en een zeer feestelijke finale met de band Trinity.