Tweede Kamerleden

1. Schip op zee.jpg
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 7 november 2018 14:52

ChristenUnie wil subsidie voor duurzame scheepsbouw

De ChristenUnie wil de Subsidieregeling Duurzame Scheepsbouw (SDS) voortzetten in 2019. Deze voortzetting heb ik voorgesteld bij de begrotingsbehandeling van Economische Zaken.

2. Studeren.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 7 november 2018 14:41

Tweede Kamer steunt plan van ChristenUnie voor verbetering studentenwelzijn

Vandaag nam de Tweede Kamer met overgrote meerderheid een motie aan die de regering verzoekt om zo snel mogelijk in kaart te brengen hoe het gesteld is met de psychische hulpverlening op de mbo’s, hbo’s en universiteiten. Op basis van dit onderzoek moet er een actieplan komen om een landelijk dekkend aanbod van laagdrempelige psychische hulpverlening voor studenten te realiseren. De motie werd ingediend door ChristenUnie-Kamerlid Eppo Bruins.

3. Gemeenteraad
    stienekevandergraaf2018
    Door Stieneke van der Graaf op 7 november 2018 14:39

Raadsleden in kleine gemeenten krijgen een hogere vergoeding

De Minister van Binnenlandse Zaken gaat meer geld vrijmaken voor de vergoeding van raadsleden in kleine gemeenten. Dat is het gevolg van mijn motie die hiertoe opriep. Ik ben dan ook blij dat de minister nu werk maakt van het voorstel om raadsleden in kleine gemeenten beter te ondersteunen.

4. Meester legt uit
    eppobruins2018
    Door Eppo Bruins op 6 november 2018 15:54

De leraar verdient beter

Vorige week verscheen in de krant een plan van D66 en CDA om het salaris van basisschoolleraren verder te verhogen. Vanaf 2021 vallen de prestatieboxmiddelen vrij, een pot geld van bijna 300 miljoen euro per jaar. D66 en CDA stelden voor om dat geld te gebruiken voor salarisverhoging.

5. Spoedeisende hulp, Ambulance.jpg
    gertjansegers2018
    Door Gert-Jan Segers op 31 oktober 2018 15:01

Mijn bijdrage aan het debat over het faillissement van de IJsselmeerziekenhuizen en het Slotervaartziekenhuis

Vorige week dinsdag vroegen het Slotervaartziekenhuis en de IJsselmeerziekenhuizen uitstel van betaling aan. Twee dagen later was het faillissement een feit. Wat volgde was een chaotische situatie. Chaos voor patiënten en chaos voor medewerkers. Maar ook een bestuurlijke chaos, want niemand had dit zien aankomen, het bestuur van de ziekenhuizen niet, de Raad van Toezicht niet, de zorgverzekeraar niet en ook de minister niet.