Tweede Kamerleden

eppobruins_vierkant
    Door Eppo Bruins op 19 april 2017 15:20

School ahoy!

Vorige week was er in de kamer een rondetafelgesprek over Onderwijs2032, het door OCW ingezette traject van curriculumherziening dat slechts vrienden en vijanden kent. Een genuanceerde middenpositie lijkt steeds moeilijker in te nemen.

2. Joël Voordewind - Foto: Anne-Paul Roukema
    voordewind-vierkant-2-600x600
    Door Joël Voordewind op 19 april 2017 11:06

ChristenUnie: Brexit gebruiken voor opheffen 'Straatsburg'

Het is veel partijen al jaren een doorn in het oog: het verhuiscircus van het Europees Parlement tussen haar twee vergaderlocaties in Brussel en Straatsburg. ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind komt vandaag met een plan: schrap de vergaderlocatie in Straatsburg en compenseer Frankrijk door de Europese agentschappen uit Groot-Brittannië na de Brexit te verhuizen naar Frankrijk.

3. 800px-Oyw_desmond
    gert-jan segers portret
    Door Gert-Jan Segers op 18 april 2017 08:45

Zonder vergeving worden we genadeloos (column ND)

‘Vindt u het gepast dat u in een Maserati reed?’, vroeg toenmalig D66-kamerlid Wassila Hachchi aan Hubert Möllenkamp. Möllenkamp was bestuurder bij de Amsterdamse woningcorporatie Rochdale geweest en is berucht geworden vanwege fraude en een peperdure auto.

4. Carla Dik-Faber - Foto: Anne Paul Roukema
    carla blog foto
    Door Carla Dik-Faber op 11 april 2017 13:59

Apothekers klem bij euthanasie; ChristenUnie en SGP willen duidelijkheid

Veel apothekers zitten klem bij euthanasie. Aan de ene kant worden ze geacht om middelen ter beschikking te stellen aan artsen om euthanasie mogelijk te maken, aan de andere kant krijgen ze vaak te maken met verzoeken waar veel onduidelijkheid over is. ChristenUnie en SGP vinden dat de regering op dit punt helderheid moet verschaffen. Daarom hebben ze deze kwestie aangekaart bij minister Schippers van Volksgezondheid.

5. Vluchtelingenkamp Sudan.jpg
    CU logo onder elkaar blauw
    Door Webredactie op 4 april 2017 22:36

ChristenUnie-motie: extra geld voor noodhulp via onder meer ZOA en Dorcas

Organisaties uit de Dutch Relief Alliance, waar onder meer Tear, World Vision, Dorcas en ZOA bij zijn aangesloten, kunnen rekenen op een extra bijdrage van 15 miljoen euro voor de noodhulp die zij bieden. Dat is het resultaat van een aangenomen motie van ChristenUnie-Kamerlid Joël Voordewind.