Tweede Kamerleden

1. david-everett-strickler-196946
    gert-jan segers portret
    Door Gert-Jan Segers op 16 januari 2018 09:29

Politiek verval (column ND)

In een verder ontspannen kerstvakantie had ik de gelegenheid om met een zekere regelmaat CNN te kijken. Zo aangenaam als de vrije dagen met mijn gezin waren, zo verbijsterend was het schouwspel op dit nieuwskanaal. Een journalist had een boekje – Fire and Fury getiteld – opengedaan over het presidentschap van Donald Trump en dat loog er niet om.

2. Asielzoekerscentrum tafelvoetbal.jpg
    Door Webredactie op 12 januari 2018 15:26

ChristenUnie: Snel duidelijkheid nodig over risico's uitzetting naar Soedan

De ChristenUnie wil zo snel mogelijk duidelijkheid hebben of uitzetting naar Soedan nog verantwoord is en er geen risico’s zijn op martelingen bij aankomst. In België is men recent gestart met een onderzoek naar de situatie in Soedan nadat er steeds meer getuigenissen naar buiten kwamen over folteringen van Soedanese migranten die waren teruggestuurd.

3. Bijbel in Kenia Kerk 2.jpg
    Door Webredactie op 10 januari 2018 09:43

Ranglijst Christenvervolging 2018

Open Doors presenteert vandaag de jaarlijkse Ranglijst Christenvervolging. Noord-Korea voert opnieuw de ranglijst aan, op één punt gevolgd door Afghanistan. Pakistan (nr. 5) scoort het hoogst op geweldsincidenten. In India neemt het aantal geweldsincidenten tegen christenen schrikbarend toe. 215 miljoen christenen zijn niet vrij om te geloven, en dat aantal groeit al jaren. De vervolging van christenen neemt steeds wredere vormen aan.

4. Facebook-omslagfoto
    gert-jan segers portret
    Door Gert-Jan Segers op 29 december 2017 20:06

Het bijzondere jaar van onze Heer 2017 zat vol met grote gebeurtenissen. Ook voor ons als fractie. Maar misschien kan ik dit jaar toch het beste vangen in een aantal kleinere, waardevolle momenten.

5. Rotje
    Door Webredactie op 22 december 2017 07:21

ChristenUnie: gevaarlijk vuurwerk aanpakken

De ChristenUnie wil het vuurwerk dat het meest leidt tot onveiligheid aanpakken. Volgens ChristenUnie-Kamerlid Carla Dik-Faber loopt de hoeveelheid letsel en onveiligheid rond Oud en Nieuw ‘zo langzamerhand uit de hand’. De ChristenUnie wil dat het kabinet de aanbevelingen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid opvolgt om knalvuurwerk en vuurpijlen uit de handel te halen voor particulieren. Siervuurwerk blijft dan wel beschikbaar voor particulieren, ander vuurwerk alleen voor professionals.