Tweede Kamerleden

1. blog foto
    Door Gert-Jan Segers op 22 juli 2017 13:37

Bewogen weken

We hebben als fractie een paar bewogen weken achter ons. De aanloop naar de onderhandelingen was hier en daar tumultueus, de onderhandelingen zelf vragen veel van onze Haagse Gideonsbende en we weten dat we nog pittige weken voor de boeg hebben. Maar nu mogen we eerst even uitblazen tijdens twee weken vakantie. Een kleine oase, met tijd voor onze geliefden, rust in het hoofd en ook een moment om voor u een paar woorden te schrijven.

2. Klaslokaal
    eppobruins_vierkant
    Door Eppo Bruins op 1 juli 2017 12:31

Lerarensalaris

Als je met diploma van de PABO komt en je wordt basisschoolleraar, dan heb je een prima startsalaris van zo'n 2400 euro bruto. Daar hoor je leraren niet over klagen - en terecht. Afstuderen van een HBO-opleiding en dan zo kunnen beginnen op de arbeidsmarkt: ik zou er voor tekenen. Als je na VWO en vijf jaar natuurkundestudie aan de universiteit beginnend onderzoeker wordt, moet je van 2200 euro bruto per maand rondkomen.

3. ArmenianPatriarchResidence2
    voordewind-vierkant-2-600x600
    Door Joël Voordewind op 29 juni 2017 16:28

Tweede Kamer wil opheldering over Aramese kerken

Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer wil dat minister Koenders (Buitenlandse Zaken) bij de Turkse autoriteiten om opheldering vraagt over de confiscatie van vijftig Aramese kerken. Ik heb samen met collega’s van andere partijen gevraagd om die opheldering.

4. Binnenhof
    Door Gert-Jan Segers op 27 juni 2017 19:40

Kansen in de onderhandelingen

De ChristenUnie wil bouwen aan ons land. In welke rol dan ook – oppositie of coalitie – werken we aan onze idealen. U kent die idealen, waar we voor staan en waar we voor gaan. Voor de toekomst van onze kinderen. Voor een samenleving waarin elk leven waardevol is en waarin we omzien naar elkaar. Voor vrijheid en veiligheid, hier en elders in de wereld.

5. _IH21343
    Door Gert-Jan Segers op 22 juni 2017 21:27

Start van de onderhandelingen

Het is alweer 99 dagen geleden dat er in ons land verkiezingen zijn gehouden. In die tijd is er van alles gebeurd, waarbij er in de laatste dagen ook weer veel aandacht is voor de ChristenUnie. Het gaat daarbij over het mogelijk starten van gesprekken over de vorming van een coalitie waarvan ook de ChristenUnie deel uit maakt.