Huisstijl

Logo's

Doordat er verschillende logo’s zijn, kan er wellicht verwarring ontstaan over wanneer welke te gebruiken. Hieronder een overzicht om daar richting aan te geven.

Basislogo Impactlogo Campagnelogo
• Briefpapier • Posters • Jas
• Envelop • Roll-up banners • Sjaal
• Website • Profielfoto’s • Dopper
• Visitekaartjes • Campagne folders • Paraplu
• Folders • Slingers

Basislogo

Het basislogo bestaat uit drie onderdelen: de naam van de partij, het plusje en de pay-off 'Geef geloof een stem'. Deze drie elementen moeten altijd in de juiste verhouding ten opzichte van elkaar worden gebruikt.

  • Voor web/digitaal: Het logo met pay-off: PNG
  • Voor web/digitaal: Het logo in wit met pay-off (DIAP): PNG

  • Voor druk/print: Het logo met pay-off (CMYK): EPS
  • Voor druk/print: Het logo in wit met pay-off (DIAP): EPS

Campagnelogo

Dit logo is om te gebruiken bij campagneuitingen. Doordat het woordmerk opgedeeld is in twee losse woorden die onder elkaar staan, kan het logo groter geplaatst worden op campagneartikelen. Daarbij is het logo voorzien van het herkenbare ChristenUnie-plusje.

  • Voor web/digitaal: Het campagnelogo: PNG
  • Voor web/digitaal: Het campagnelogo in wit (DIAP): PNG

  • Voor druk/print: Het campagnelogo (CMYK): EPS
  • Voor druk/print: Het campagnelogo in wit (DIAP): EPS

Impactlogo

Dit logo is letterlijk om impact mee te maken. Doordat het woordmerk opgedeeld is in twee losse woorden die onder elkaar staan, kan het logo groter geplaatst worden op bijvoorbeeld roll-up banners en campagneposters.

  • Voor web/digitaal: Het impactlogo: PNG
  • Voor web/digitaal: Het impactlogo in wit (DIAP): PNG

  • Voor druk/print: Het impactlogo (CMYK): EPS
  • Voor druk/print: Het impactlogo in wit (DIAP): EPS

Impactlogo in cirkel

Deze variant op het logo is om als element te kunnen plaatsen op verschillende uitingen.

  • Voor web/digitaal: Het impactlogo in cirkel: PNG
  • Voor web/digitaal: Het impactlogo in cirkel in wit (DIAP): PNG

  • Voor druk/print: Het impactlogo in cirkel (CMYK): EPS
  • Voor druk/print: Het impactlogo in cirkel in wit (DIAP): EPS

Kleuren

    Lichtblauw/cyaan
    Donkerblauw    
          Grijs           

Voor het kleurenpalet van de ChristenUnie maken we gebruik van twee kleuren blauw. Blauw oogt betrouwbaar en krachtig, wat goed past bij de ChristenUnie. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van een tint grijs. Het is voor de herkenbaarheid belangrijk dat de juiste kleuren gehanteerd worden bij uitingen van de ChristenUnie.

Kleurcodes

Cyaan  Blauw        Grijs
PMS   Process Cyan U 2768 U Cool Gray 8 U
Drukwerk full-color C   100 100
  M  0 78
  Y  0
  K  0 44 60
Web RGB R  0 3 136
  G 165 41 137
  B 232 99 137
Webindex   # 00a7eb # 072e65 # 888989

    Lichtblauw/cyaan
    Donkerblauw    
          Grijs           

Kleurverloop

De twee kleuren blauw worden ook gebruikt als kleurverloop. Het verloop kan van boven naar beneden gebruikt worden of van links naar rechts. In beide gevallen begonnen met de lichtblauwe kleur.

#00A7EB #072E65

Waardevol campagne

Voor de campagne is een eigen stijl ontwikkeld die afwijkt van de huisstijl van de ChristenUnie. Kenmerkende onderdelen van de campagne zijn het kleurverloop, het gebruik van ronde vormen, de stijl van de foto’s en het Waardevol campagne-element.

Waardevol campagne-element

Belangrijk onderdeel van de campagnestijl is het element. Dit is het woord Waardevol met daarachter het ChristenUnie-plusje.
Het element staat altijd in een kader met kleurverloop. Het wordt gebruikt als losstaand woord of als afsluiting van een statement.

  • Voor web/digitaal: Het Waardevol campagne-element: PNG
  • Voor web/digitaal: Het Waardevol campagne-element met transparante achtergrond: PNG

  • Voor druk/print: Het Waardevol campagne-element (CMYK): EPS
  • Voor druk/print: Het Waardevol campagne-element met transparante achtergrond: EPS

Waardevol kleuren

Cyaan  Magenta        Lichtblauw 
PMS   Process Cyan U 213 656
Drukwerk full-color C   100 3 18
  M  0 98 4
  Y  0 9 4
  K  0 4
Web RGB R  0 226 216
  G 165 233
  B 232 122 246
Webindex   # 00a7eb # e20079 # d8e9f6

    Lichtblauw/cyaan
    Donkerblauw    
          Grijs           

Lettertypes

Typografie is een zeer belangrijk onderdeel voor de herkenbaarheid van een huisstijl. In het geval van de ChristenUnie gebruiken we een drietal lettertypes.

Tahoma Alwyn New Rounded Tekton Pro
• Platte tekst • Titels • 'Handgeschreven'
• Platte tekst

Tahoma

Voor platte tekst (voor teksten in brieven, formulieren, enz.) gebruiken we Tahoma. De standaard lettergrootte daarbij is 11 pt. Doorgaans is dit standaard op elke computer voorgeïnstalleerd.

Het lettertype kopen

Alwyn New Rounded

Het basislettertype van de huisstijl is Alwyn New Rounded; gebruikt in verschillende gewichten. Deze letter is strak, heeft een zachte ronding, is schreefloos en heeft een vriendelijk karakter waardoor het prettig leest. Dit lettertype wordt zowel gebruikt voor titels, maar is ook geschikt voor platte tekst.

Het lettertype kopen

Tekton Pro

Tekton Pro is te gebruiken als ‘handgeschreven’ lettertype voor bijschriften. Dit lettertype gebruiken we alleen in het grijs uit het kleurenpalet of wit als het op een kleurvlak staat.

Het lettertype kopen

Sjablonen

Powerpoint achtergronden

Klik op de afbeelding voor de volledige versie. 

Widescreen (16:9)

Rechthoek (4:3)

Video afsluiting

ChristenUnie logo + payoff wit (fade out) 

Download (.zip)

ChristenUnie logo + payoff blauw (fade out) 

Download (.zip)