Over 41e (digitaal) partijcongres 21 november 2020

Op 21 november 2020 houdt de ChristenUnie voor de eerste keer een digitaal partijcongres.

Dit congres staat onder andere in het teken van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 17 maart 2021. Alle leden en geïnteresseerden zijn van harte welkom om ons digitale partijcongres online mee te beleven!

Het programma is opgebouwd uit meerdere delen. We starten met het ledenprogramma, waarin onder andere de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen wordt besproken. Er zal ook over de kandidatenlijst gestemd worden.

De opbouw van de dag is ongeveer als volgt (zie het kopje "Programma" voor de details):

09.30 - 11.00 uur

Ledenprogramma, incl. presentatie en vaststelling kandidatenlijst

11.00 - 12.00 uur

Centraal programma met o.a. een speech van Gert-Jan Segers en Carola Schouten

12.00 - 12.30 uur

Talkshow d.m.v. een ronde tafel gesprek

Digitaal stemmen en meedoen

Als u mee wilt stemmen vanuit huis, kon u zich als lid van de ChristenUnie aanmelden voor het congres. Dit kon u doen tot  afgelopen woensdag 18 november 12:00 uur. Als u zich na deze deadline heeft aanmeld, kunt u het congres wel volgen, maar kunt u helaas niet stemmen.

Als u zich tijdig had aangemeld, dan heeft u afgelopen donderdag een mail ontvangen met de code die nodig is om te kunnen stemmen.

Amendementen en moties

Er zijn geen amendementen ingediend. Een overzicht van de ingediende moties, voorzien van preadviezen van het Landelijk Bestuur, kunt u vinden onder het kopje Materiaal.

Digitale sprekersbalie

Voor dit partijcongres hebben we een digitale schriftelijke sprekersbalie ingericht. Met inachtneming van de Tijdelijke wet COVID had u, als lid van de ChristenUnie, de mogelijkheid tot uiterlijk woensdag 18 november 2020 om 12.00 uur schriftelijke vragen te stellen over de te behandelen onderwerpen, of in te spreken op een motie of preadvies.
Voor beide mogelijkheden geldt dat de vragen en reacties zijn verzameld en toegevoegd aan de congresstukken.

We hopen u online te mogen begroeten op 21 november!

Per e-mail info@christenunie.nl of per telefoon: 033-422 69 69.

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Deel met anderen