Bonusmateriaal boek Gert-Jan

EO-documentaire 'Schone schijn' over het prostitutiebeleid in Europa, zoals in de download aan bod komt

"Ruim tien jaar geleden werd prostitutie in Nederland gelegaliseerd. Sekswerkers werden kleine zelfstandigen en misstanden in de branche zouden worden uitgebannen. Maar was dit beleid effectief? Tweede Kamerleden Myrthe Hilkens (PvdA) en Gert Jan Segers (ChristenUnie) vinden het de hoogste tijd voor nieuwe wetgeving. De documentaire volgt de zoektocht van deze twee kamerleden naar Zweden en Roemenië om te zien hoe deze landen gedwongen prostitutie bestrijden. Wat heeft het algehele verbod op prostitutie in Zweden opgeleverd? Hoe is het mogelijk dat Roemeense meisjes in Nederland gedwongen worden tot prostitutie? Een persoonlijke confrontatie met een keiharde werkelijkheid." - NPO

De Twitter-fittie uit hoofdstuk 2 leidde tot een plezierig keukentafelgesprek met Arjen Lubach

"Ik parafraseerde Lubach op Twitter, met de beperking van 140 tekens, en sprak mijn verbazing uit dat hij blijkbaar niet doorheeft nu ook zelf te suggereren de waarheid in pacht te hebben. De stelligheid waarmee hij een gelovige waarheidsclaim afwijst, is doodgewoon een nieuwe waarheidsclaim. Er volgde een zogeheten fittie waar ik nooit aan had moeten beginnen en die hij afsloot met: ‘Best lastig praten met iemand die andere logische spelregels hanteert.’ Digitale debatten leiden zelden tot wederzijds begrip, al leidde het in ons geval gelukkig wel tot twee ontmoetingen waar ik met plezier op terugkijk." - Gert-Jan Segers

Bekijk hieronder de vlog van Arjen Lubach waarbij we samen om tafel gaan.

De Radar-uitzending over tien jaar marktwerking in de zorg was belangrijk voor hoofdstuk 3

Belangrijk voor de paragraaf ‘Goed, beter, te veel...’ uit hoofdstuk 3 waren ook de uitzendingen van Radar Extra van 9 en 16 mei 2016: ‘Tien jaar marktwerking in de zorg, wie wordt er beter van?’ waarin Antoinette Hertsenberg de balans opmaakt in gesprekken met diverse experts. De uitzending van 16 mei is hieronder te bekijken.