Bidden en doen in onzekere tijden

Dag van Nationaal Gebed - promotieafbeelding vierkant - zonder logos.jpgmaandag 16 maart 2020 21:51

Afgelopen dagen zijn we overspoeld met berichten, indrukken en maatregelen over het coronavirus. Het is duidelijk dat we ons gedrag moeten aanpassen om de uitbraak in Nederland en daarbuiten binnen beheersbare perken te houden. Onze illusies van maakbaarheid en controle staan op de tocht.

Onze gedachten en ons gebed zijn bij de zieken, bij kwetsbare medeburgers, hun naasten en bij allen op wie in de zorg en de hulpverlening een extra beroep wordt gedaan. Daar komt bij dat economische gevolgen flink knagen aan onze zekerheden. Sinds de horeca gedwongen is de deuren te sluiten, weten we dat daar bedrijven en banen in groot gevaar zijn. Maar ook de luchtvaart- en  talloze andere sectoren worden direct of indirect getroffen. Voor onze gemeente Katwijk is de sierteelt (bloemen) zwaar getroffen. Dat betreft onze kwekers, handelaren en veilingmedewerkers. Burgemeester Visser luidt met een aantal collega’s dan ook de noodklok en vraagt om acute maatregelen. https://www.katwijk.nl/nieuws/gemeenten-luiden-noodklok-over-crisis-in-de-sierteelt

De overtuiging dat God groter is dan dit alles mag ook ontspanning geven en vertrouwen in de toekomst. Daarom roepen wij iedereen op kalm te blijven, te doen wat gevraagd wordt om verspreiding van het virus te voorkomen en te doen wat je kunt doen op jouw plek en jouw omgeving. Gebed om gezondheid, hulpvaardigheid en wijsheid mag en hoeft daarbij niet te ontbreken.

De ChristenUnie heeft met een andere organisaties het initiatief genomen tot een Dag van Nationaal Gebed voor woensdag a.s. Natuurlijk geen bijeenkomst, voor meer informatie kijk op https://www.christenunie.nl/blog/2020/03/13/Dag-van-Nationaal-Gebed-in-verband-met-het-coronavirus

Wij wensen allen de komende tijd een gezonde, veilige en toch vruchtbare tijd toe onder Gods zegen.

Crisis
Katwijk

Reacties op 'Bidden en doen in onzekere tijden'

Archief > 2020 > maart