ChristenUnie ‘trapt af’ op Kwakoe

Kwakoefestival 22 juli 2006woensdag 19 juli 2006 09:27

Voetbal, koken en eten; daarmee afficheert de ChristenUnie zich zaterdag 22 juli op het multiculturele festival‘Kwakoe’ in Amsterdam Zuidoost. Van de landelijke politieke partijen komt de ChristenUnie als eerste langs op dit bruisende voetbaltoernooi. “Beter kunnen we het niet treffen. Dit is het ultieme moment om de band met deze groep nieuwe Nederlanders te versterken”, zegt partijdirecteur Henk van Rhee. De ChristenUnie doet in ieder geval de aftrap van één van de voetbalwedstrijden.

Het bestuur van Kwakoe ontvangt de ChristenUnie graag en is verheugd met dit bezoek. “Natuurlijk is de ChristenUnie op Kwakoe. Ons thema is dit jaar: the best opportunity. Deze kans laat de partij terecht niet zomaar voorbijgaan”, zegt de Kwakoe’s bestuursvoorzitter de heer John Tjon A Ten.

Namens de partij zijn onder andere Joël Voordewind (nummer 4 op de kandidatenlijst voor de Tweede kamer) en Yvette Lont (fractievoorzitter ChristenUnie Amsterdam Zuidoost), aanwezig. “Ik vind het geweldig om weer op Kwakoe te zijn. De veelheid aan culturen verrijkt onze samenleving en gelukkig vinden ook steeds meer migranten de weg naar de ChristenUnie”, aldus Joël Voordewind. Deze twee afgevaardigden doen mee met een live & cooking-actie met de bekende christelijke Surinaamse chefkok en cateraar Patrick Rechards.

Yvette Lont vindt het absoluut noodzakelijk dat de ChristenUnie zich op Kwakoe laat zien. “Zo maken de landelijke en plaatselijke ChristenUnie samen duidelijk dat onze christelijk-sociale politiek de beste keus is voor alle Nederlanders”.

Steeds meer christenen van multiculturele komaf willen op de ChristenUnie stemmen en laten dit de partij weten. De werkgroep ‘multicultureel’ van de ChristenUnie richt zich speciaal op dit deel van de samenleving en stimuleert politieke bewustwording en participatie.

Link:
www.kwakoe.nl