Inbreng verslag (wetsvoorstel) Gert-Jan Segers ten behoeve van Aanpassingswet OCW-wetten BES

donderdag 04 juli 2013 00:00

Inbreng verslag (wetsvoorstel) van ChristenUnie Tweede Kamerlid Gert-Jan Segers als lid van de vaste commissie voor Binnenlandse Zaken ten behoeve van de Aanpassingswet OCW-wetten BES

Onderwerp:   Aanpassing van een aantal OCW-wetten voor Bonaire, Sint Eustatius en Saba voornamelijk in verband met wijzigingen in de equivalente onderwijswetten voor Europees Nederland (Aanpassingswet OCW-wetten BES)

Kamerstuk:    33 645

Datum:            4 juli 2013

De leden van de fractie van de ChristenUnie hebben met belangstelling kennisgenomen van de Aanpassingswet OCW-wetten BES. Genoemde leden zijn het eens met het uitgangspunt dat BES-wetten moeten kunnen afwijken wanneer de situatie op de eilanden daarom vraagt. Zij stellen nog enkele vragen.

De leden van de fractie van de ChristenUnie zijn het eens met de regering om de referentieniveaus in het basisonderwijs nog niet in te voeren. Zij zijn van mening dat het basisonderwijs in Caribisch Nederland juist bezig is om de kwaliteit te verbeteren. Waarom acht de regering het voortgezet onderwijs wel klaar voor de invoering van de referentieniveaus? Kan de regering nader onderbouwen dat het voortgezet onderwijs klaar is voor invoering van de referentieniveaus en de verscherpte exameneisen?

Voor meer informatie: www.tweedekamer.nl.

« Vorige Volgende »

september 2021