Basismodule bestuursleden

De ChristenUnie is een partij die is geworteld in de lokale samenleving met 170 lokale afdelingen. Jij bent bestuurslid van zo’n lokale ChristenUnie. Hoe kun jij bijdragen aan een bruisende afdeling en welke taken horen daarbij? Hoe draag jij als bestuurslid bij aan een helder, herkenbaar politiek geluid in jouw gemeente?
Met deze module:

• krijg je inzicht in de achtergronden en uitgangspunten van de ChristenUnie;
  • leer je wat de taken en rollen zijn van het lokale bestuurslid en hoe de afdeling functioneert in de ChristenUnie als partij;
  • ontwikkel je ideeën en visie voor een bloeiende afdeling waar mensen actief meedoen en waar een sterke verbinding is met de samenleving;
  • bouw je aan een goede samenwerking tussen bestuur en fractie.

Je kunt de basismodule op twee manieren volgen: met en zonder bijeenkomst. Je kunt kiezen wat je voorkeur heeft.

In de module met bijeenkomst:

• ontmoet je andere bestuursleden en de online mentor en je bouwt aan een netwerk binnen de partij.
  • ga je tijdens de bijeenkomst dieper in op de visie voor een bloeiende afdeling;
  • kom je één keer bij elkaar op een centrale locatie, drie weken na start van de online module. Vervolgens rond je de module online af (binnen 3 weken na de bijeenkomst).

In de module zonder bijeenkomst:

• heb je alleen online contact met andere cursisten en de mentor;
  • kun je de module helemaal op je eigen tijd (maar wel binnen 6 weken) afronden.

Aanmelden Basismodule bestuursleden

Aanmelden voor de Basismodule bestuursleden

Aanmelden voor de Basismodule bestuursleden + bijeenkomst Amersfoort

Aanmelden voor de Basismodule bestuursleden + bijeenkomst Assen

Aanmelden module Secretaris of Penningmeester

Wil je meer leren over de specifieke taken van een secretaris? Volg dan de gratis aanvulling op de Basismodule bestuursleden en meld je hier aan voor de secretarismodule.

Wil je meer leren over de specifieke taken van een penningmeester? Volg dan de gratis aanvulling op de Basismodule bestuursleden en meld je hier aan voor de penningmeestermodule.