Basismodule bestuursleden

De ChristenUnie is een partij die is geworteld in de lokale samenleving met 170 lokale afdelingen. Jij bent bestuurslid van zo’n lokale ChristenUnie. Daarmee draag je bij aan een bruisende afdeling en een helder politiek geluid. In deze module leer je wat de taken zijn van het bestuur, hoe je goed samenwerkt met de fractie en hoe je politiek interessant maakt voor de leden en achterban.

Het programma:

• Je start in onze online leeromgeving met een voorbereidingsopdracht. Dit kost je ongeveer een uur tijd.
  • Op de eerste cursusbijeenkomst gaat het over de kerntaken van het bestuur en hoe je die efficiënt en inspirerend vormgeeft. Hiervoor hebben we een bouwstenenmodel ontwikkeld met handige tips en schema’s.
  • Na de bijeenkomst ga je aan de slag met een opdracht in jouw afdeling. Dit kost je ongeveer twee uur.
  • Op de tweede cursusbijeenkomst leer je de basis van netwerken, talentontwikkeling en politieke visievorming binnen een ChristenUnie-afdeling.

Wat gebeurt er nog meer:

• Je ontmoet andere bestuursleden en de trainer. Dit levert nieuwe ideeën op voor jouw afdeling.
  • Je bouwt aan een netwerk binnen de partij.
  • Door de opdracht leer je naast het bestuur ook de fractieleden en hun motivatie beter kennen.

Aanmelden module Secretaris of Penningmeester

Wil je meer leren over de specifieke taken van een secretaris? Volg dan de gratis aanvulling op de Basismodule bestuursleden en meld je hier aan voor de secretarismodule.

Wil je meer leren over de specifieke taken van een penningmeester? Volg dan de gratis aanvulling op de Basismodule bestuursleden en meld je hier aan voor de penningmeestermodule.