Masterclass christelijk-sociaal denken en doen

Jij hebt talent en ambitie? Je wilt die inzetten voor de ChristenUnie? Solliciteer naar een plaats in de ChristenUnie Masterclass! Dit talentenprogramma biedt een unieke kans om je te ontwikkelen. Je gaat in gesprek met de politieke top van de ChristenUnie over koers en strategie, en met vooraanstaande denkers over inhoudelijke thema's. Met deskundigen bekwaam je je op het gebied van media en debat. En dat alles onder leiding van een ervaren politicus die het programma begeleidt.

Omschrijving
Het ChristenUnie Opleidingscentrum organiseert de masterclass in samenwerking met het Wetenschappelijk Instituut. Door het volgen hiervan verdiep je je kennis van het christelijk-sociale gedachtegoed en vergroot je je vaardigheden om die te kunnen toepassen. De onderwerpen die aan de orde komen worden stuk voor stuk ingeleid door zeer ervaren sprekers en trainers. De groep wordt gedurende de masterclass begeleid door een ervaren politicus die elke bijeenkomst aanwezig is.

Een half jaar volg je een programma van vier zaterdagen en zeven avonden. Daarnaast werk je een dag mee met een burgemeester, wethouder, gedeputeerde of Tweede Kamerlid, als de coronamaatregelen dit niet belemmeren. Op de laatste zaterdag leg je een proeve van bekwaamheid af in de slotbijeenkomst waarbij je het geleerde in praktijk brengt.

Programma en sprekers
In deze Masterclass wordt o.a. nader ingegaan op de drie kernwaarden uit de nieuwe Beginselverklaring: Dien de samenleving, Deel de vrijheid en Bescherm het leven.
Sprekers en trainers zijn o.a. Lambert Pasterkamp, Esmé Wiegman, Paul Blokhuis, Herman Wegter en Rogier Havelaar. De voorlopige data vind je links bij de Praktische informatie. Het programma met de sprekers vind je hier.

Aanpassingen door coronamaatregelen
In eerste instantie zullen de bijeenkomsten online plaatsvinden. Ook digitaal zijn er veel mogelijkheden om de ontmoetingen persoonlijk en interactief te maken, al houdt qua beleving de "echte" ontmoeting de voorkeur. Of dit later in het programma mogelijk is zullen we dan bekijken. Mogelijk moeten we ook voor het meelopen met een politicus of bestuurder een andere vorm vinden.

Profiel deelnemer
Bekijk hier aan welke kenmerken je als deelnemer voldoet.

Resultaat
Na het volgen van de masterclass heb je kennis en begrip van de standpunten van de ChristenUnie. Je hebt vaardigheden als debatteren, onderhandelen en omgaan met media versterkt. Je hebt een ChristenUnie-netwerk opgebouwd. Je weet hoe je je wilt inzetten binnen de partij.

Geïnteresseerd?
Spreekt het bovenstaande je aan en denk je dat je in het profiel past? Solliciteer dan door uiterlijk 12 november je motivatie en CV te mailen naar riekeelsenbroek@christenunie.nl