Masterclass christelijk-sociaal denken en doen

Jij hebt talent en ambitie? Je wilt die inzetten voor de ChristenUnie? Dan is de ChristenUnie Masterclass een mooi traject voor jou! Dit talentenprogramma wordt weer aangeboden in 2022-2023. Lees vooral door, en als je belangstelling hebt kun je je interesse kenbaar maken in een mail naar Rieke Elsenbroek. Je wordt dan op de hoogte gehouden over de sollicitatietermijn voor het volgende Masterclassprogramma. Kun je niet wachten om actief te worden voor de ChristenUnie, kijk dan ook eens op  https://www.christenunie.nl/vrijwilliger of neem contact op met onze vrijwilligerscoördinator Anja.

De Masterclass christelijk-sociaal denken en doen biedt een unieke kans om je te ontwikkelen. Je gaat in gesprek met de politieke top van de ChristenUnie over koers en strategie, en met vooraanstaande denkers over inhoudelijke thema's. Met deskundigen bekwaam je je op het gebied van media en debat. En dat alles onder leiding van een ervaren politicus die het programma begeleidt.

Omschrijving
Het ChristenUnie Opleidingscentrum organiseert de masterclass in samenwerking met het Wetenschappelijk Instituut. Door het volgen hiervan verdiep je je kennis van het christelijk-sociale gedachtegoed en vergroot je je vaardigheden om die te kunnen toepassen. De onderwerpen die aan de orde komen worden stuk voor stuk ingeleid door zeer ervaren sprekers en trainers. De groep wordt gedurende de masterclass begeleid door een ervaren politicus die elke bijeenkomst aanwezig is.

Een half jaar volg je een programma van vier zaterdagen en zeven avonden. Daarnaast werk je een dag mee met een burgemeester, wethouder, gedeputeerde of Tweede Kamerlid. Op de laatste zaterdag leg je een proeve van bekwaamheid af in de slotbijeenkomst waarbij je het geleerde in praktijk brengt.

Programma en sprekers
Het programma en de sprekers voor de volgende Masterclass zijn nog niet bekend. Om je een indruk te geven van wat je ongeveer kunt verwachten vind je hier wat informatie over het programma van 2020-2021. In die Masterclass werd o.a. nader ingegaan op de drie kernwaarden uit de Beginselverklaring: Dien de samenleving, Deel de vrijheid en Bescherm het leven.
Sprekers en trainers waren o.a. Lambert Pasterkamp, Esmé Wiegman, Paul Blokhuis, Herman Wegter en Rogier Havelaar.

Profiel deelnemer
Bekijk hier aan welke kenmerken je als deelnemer voldoet.

Resultaat
Na het volgen van de masterclass heb je kennis en begrip van de standpunten van de ChristenUnie. Je hebt vaardigheden als debatteren, onderhandelen en omgaan met media versterkt. Je hebt een ChristenUnie-netwerk opgebouwd. Je weet hoe je je wilt inzetten binnen de partij.

Geïnteresseerd?
Spreekt het bovenstaande je aan en denk je dat je in het profiel past? Maak je belangstelling kenbaar door een mail te sturen naar Rieke Elsenbroek. Je wordt dan op de hoogte gehouden als er weer gelegenheid is om te solliciteren.