Workshop social media

U kunt social media inzetten voor een grotere zichtbaarheid en voor het creëren van draagvlak voor uw politieke standpunten. In deze cursus maakt u kennis met de belangrijkste kanalen op het gebied van social media en leert u deze kanalen effectief in te zetten.

Omschrijving
In het eerste deel van de cursus staan we stil bij hoe social media werken en gaan we kort in op de geschiedenis van de verschillende social media kanalen in  Nederland. Vervolgens bepalen we welke kanalen het meest effectief zijn om in korte tijd veel effect te bereiken. In het tweede deel van de cursus staan de do’s en dont’s centraal. Daarnaast leert u hoe u in korte tijd zo veel mogelijk volgers creëert.

Resultaat
Na deze cursus bent u op de hoogte van de werking van social media in Nederland. Daarnaast bent u op de hoogte van de mogelijkheden van social mediagebruik en hoe u in een korte tijd een zo groot mogelijk publiek bereikt. U bent in staat om  social media effectief in te zetten.

Docenten
Dirk Vreugdenhil, politicoloog en Maarten Bouma, communicatiewetenschapper

Competenties die u in deze cursus ontwikkelt:
Mondelinge en schriftelijke communicatie
Resultaatfocus

Meer informatie hierover vindt u in het competentiewoordenboek.