Dank voor uw stem!

Door Gert-Jan Segers op 16 maart 2017 15:29

Dank voor uw stem!

Beste mensen,

Zo’n beetje alle stemmen zijn geteld. Ongeveer 60.000 mensen meer dan in 2012 hebben dit keer op de ChristenUnie gestemd. Dat maakt mij ontzettend dankbaar.

Dankbaar naar u toe, die op ons heeft gestemd, die ons dit groeiende vertrouwen heeft gegeven. Maar vooral ook dankbaar naar God, die ons ook de komende jaren weer de kans geeft om ons geloof een stem te geven in de Tweede Kamer. Om het goede te doen in Zijn naam.

Natuurlijk hadden we gedurende de verkiezingsavond even de hoop op een zesde zetel. En is het jammer dat dat bij een prognose bleef. Maar dat doet niets af aan het feit dat zoveel mensen ons hebben gesteund.

De afgelopen tijd heb ik met ons campagneteam en mijn collega- kandidaten er alles aan gedaan om over onze drijfveren te vertellen. Het was een hele inhoudelijke en ook wel bijzondere campagne. Ik denk aan het debat met Arjen Lubach, het ND-debat, het gesprek met Pechtold in De Wereld Draait Door, de bezoeken in Groningen, Enschede en Zeeland en natuurlijk het slotdebat met Rutte en Wilders. Ik voelde me bevoorrecht dit te mogen doen.

Het aantal bemoedigende mailtjes, berichtjes op Facebook en appjes was overweldigend. Om maar niet te spreken van de berichten vanuit allerlei gebedsgroepen. God was erbij, zo heb ik dat ervaren.

Nu breekt er weer een nieuwe periode aan. Toen we als fractie en alle campagnemedewerker bij elkaar waren vanmorgen heb ik de vergadering geopend met het verhaal van Elia die op een gegeven moment moe onder een boom zit. Een engel zegt dan tegen Elia: “sta op en eet wat, anders is de reis te zwaar.” Wij mogen nu ook even wat bijkomen van de campagne.

Maar daarna weer verder op reis. Ik heb daar zin in. In ons brandt het heilig vuur om de komende jaren – ongeacht in welke rol – werk te maken van het politiek handen en voeten geven aan het Evangelie.

Daarbij weet ik me door u en uw gebed enorm gesteund!

Hartelijk dank daarvoor!

Gert-Jan Segers