De balans opmaken

01 Gert-Jan Segers.jpg
Door Gert-Jan Segers op 10 maart 2021 om 18:25

De balans opmaken

Als je iets afsluit, is het altijd goed om de balans op te maken. En dus, nu deze kabinetsperiode bijna ten einde is, keken we onlangs terug. We reflecteerden op de idealen die we hebben, hoe we die soms dichterbij brachten, hoe het soms nog niet lukte en welke mooie plannen voor Nederland we nog klaar hebben liggen voor de komende tijd.

Maar dus… Wilden we dat ook van jou horen. Van de ChristenUnie-kiezer horen. Omdat deze periode vaak mooi, soms best heftig was, wilden we weten hoe jij de afgelopen kabinetsperiode taxeert. Was het de moeite waard?

Afgelopen weekend deed Peil.nl onderzoek onder ChristenUnie-kiezers met zes vragen die wij graag wilden stellen. Vandaag presenteren we de resultaten. ‘Zeg nooit dat je trots bent’, is de les van mijn moeder. ‘Wees dankbaar.’
Laat ik dat nou zijn. Dankbaar voor de impact die we deze periode hadden. Dankbaar voor de kansen die er voor ons liggen. Op hoop van zegen.

(Kijk voor de impact die we met onze idealen hadden op www.christenunie.nl/impact. Een eerlijk overzicht met dat wat wel en dat wat niet lukte.)

Uitslag Kiezersonderzoek:

signal-2021-03-10-182852_001.jpeg

8 op de 10 ChristenUnie-kiezers vindt dat het een goede keuze was om in dit kabinet te stappen.

signal-2021-03-10-182852_002.jpeg

5 op de 10 ChristenUnie-kiezers vindt dat in het huidige kabinet de ChristenUnie genoeg van de eigen idealen waar heeft kunnen maken.

signal-2021-03-10-182852_005.jpeg

7 op de 10 ChristenUnie-kiezers vindt dat de partij alleen in het volgende kabinet moet stappen als ze daarmee haar idealen dichterbij kan brengen.

signal-2021-03-10-182852_006.jpeg

Bijna alle ChristenUnie-kiezers vinden dat het goed is voor Nederland als de ChristenUnie in een kabinet zit.

signal-2021-03-10-182852_004.jpeg

9 op de 10 ChristenUnie-kiezers vindt dat Gert-Jan Segers als partijleider het geluid van de ChristenUnie duidelijk laat horen.

EwIkqrDXYAQTleU.jfif

Volgens de ChristenUnie-kiezers heeft de partij op deze onderwerpen het meest voor elkaar gekregen:

signal-2021-03-10-182852_007.jpeg

Labels: