Reactie Provinciale Statenverkiezingen: Niet blijven hangen in tegenstellingen

Portret Mirjam Bikker in vierkant.jpg
Door Mirjam Bikker op 15 maart 2023 om 22:15

Reactie Provinciale Statenverkiezingen: Niet blijven hangen in tegenstellingen

Nadat we vier jaar geleden het grootste aantal stemmen bij de Statenverkiezingen ooit haalden, hebben we alles op alles gezet om dat te evenaren. En spannend zal het nog even blijven, omdat we weten dat in de provincies het kwartje vaak net de ene of net de andere kant op kan vallen.

Maar wat we al wel weten, is dat opnieuw honderdduizenden mensen hun stem hebben uitgebracht op de ChristenUnie en voor dat vertrouwen ben ik dankbaar. In een onrustige, polariserende tijd, die voor veel mensen thuis ook zwaar drukt, kiezen zij voor samen optrekken, hoopvol en opbouwend. Voor gezinnen en kwetsbaren, voor zorg voor de schepping en eerlijk voedsel, voor het overbruggen van tegenstellingen in plaats van er makkelijk in te blijven hangen.

En in de acht weken dat ik op deze plek zit, heb ik opnieuw gehoord dat dat is wat mensen nu van ons verwachten. Niet nog meer gehakketak, maar juist weer voluit samen gaan leven. Niet meer, meer, meer, ten koste van de schepping, maar dat we genieten van genoeg. Dat we natuur en boeren verbinden in plaats van verdelen.

Binnen een club als de ChristenUnie houden we elkaar vast en houden we ons bovenal aan onze idealen vast. Omdat we niet van het afbreken zijn, maar van het bouwen. Hoopvol aan de slag. En dat is wat we, biddend om zegen, blijven doen.

Labels: