Publieke tribune Amsterdam Zuidoost vol afgekickte ex-drugsverslaafden

dinsdag 27 juni 2006 11:00

ChristenUnie en CDA in Amsterdam Zuidoost hebben een motie ingediend tegen de beloningen voor het niet-gebruiken van cocaïne. Op de publieke tribune was een grote groep ex-drugsverslaafden aanwezig om het pleidooi te ondersteunen. De motie werd door de meerderheid van de raad en door het college (dagelijks bestuur) verworpen. De meesten verschuilden zich achter de constatering dat het hier om landelijk beleid gaat waar de politiek in Zuidoost geen invloed op zou hebben. De ChristenUnie betreurt die opstelling zeer. Als Zuidoost zich uit zou spreken tegen deze onzinnige toevoeging aan het project gratis heroïneverstrekking, zou dat wel degelijk invloed hebben. Ook de ex-drugsverslaafden op de publieke tribune, die Yvette Lont had meegenomen van haar Stichting De Rots, waren teleurgesteld. De spandoeken spraken voor zich. De ChristenUnie blijft zich inzetten voor een afkickcentrum in Zuidoost.
In het land

Reacties op 'Publieke tribune Amsterdam Zuidoost vol afgekickte ex-drugsverslaafden'

Nieuwsarchief > 2006 > juni