Landelijk klachtenloket voor OV-reizigers

DSCN1731woensdag 25 oktober 2006 17:17

De ChristenUnie komt morgen samen met de PvdA met het voorstel om een landelijk klachtenloket voor het openbaar vervoer te openen en hiervoor €200.000 euro te reserveren binnen de begroting van Verkeer&Waterstaat. Arie Slob, Tweede Kamerlid van de ChristenUnie: “Consumentenorganisaties hebben te maken met een sterke groei van het aantal klachten over het openbaar vervoer. Reizigers zijn ontevreden over de afhandeling van klachten door OV-bedrijven. Het klachtenloket, een idee van reizigersorganisatie ROVER, geeft reizigers een plaats waar ze hun klachten kwijt kunnen. Dit is in het belang van de reizigers, maar ook van de OV-bedrijven omdat zij zo meer te weten komen over hun klanten.”

Een belangrijk onderdeel van het klachtenloket is een nieuwe website waar reizigers o.a. eerder ingediende klachten kunnen terugvinden en kunnen zien wat daarmee gedaan is. Daarnaast zal het loket reizigers (juridisch) adviseren over het afhandelen van een klacht en klachten bundelen en screenen. Het loket levert zo een basis voor beleidsinformatie voor politiek en de OV-bedrijven en voor collectieve actie namens groepen reizigers.
Labels
Arie Slob
Tweede Kamer

« Terug

Reacties op 'Landelijk klachtenloket voor OV-reizigers'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.

Nieuwsarchief > 2006 > oktober

Geen berichten gevonden