ChristenUnie pakt werkloosheid 45-plussers aan

pijpen ijmuidendonderdag 21 december 2006 20:15

Het gaat niet goed met de arbeidsparticipatie van 45-plussers. Voor deze groep mensen is er weinig uitzicht op een baan; ze worden vaak te oud gevonden door de werkgever. Er staan nog steeds ongeveer 230.000 45-plussers ingeschreven bij het CWI als werkzoekend. De kans dat deze groep mensen binnen een jaar een baan vindt, is minder dan 10% en in de navolgende jaren wordt die kans alleen nog maar kleiner.

Zorgwekkend, vindt de ChristenUnie. Zeker als je bedenkt dat de komende jaren steeds meer mensen nodig zullen zijn op de arbeidsmarkt. 45-plussers kunnen daarbij niet gemist worden! Daarom diende André Rouvoet met Maxime Verhagen (CDA) drie maanden geleden een motie in.

Naar aanleiding van de motie heeft het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid een actieplan geschreven. In het actieplan wordt voorgesteld om de werkloosheid in twee jaar tijd terug te dringen van 5,1% naar 4,0%. Het CWI zal met behulp van bemiddelaars 30.000 extra 45-plussers aan het werk helpen. De ChristenUnie is blij dat de motie het nieuwe actieplan tot gevolg heeft gehad en dat de ouderenwerkloosheid de komende twee jaar grondig wordt aangepakt.
André Rouvoet

Reacties op 'ChristenUnie pakt werkloosheid 45-plussers aan'