Formatie-flits: Pure winst

4269765maandag 15 januari 2007 09:29

Over de formatie kun je om de onderhandelingen niet te verstoren inhoudelijk weinig zeggen op dit moment. Voor André, Arie en de andere betrokkenen zijn het in ieder geval wel drukke dagen. Er was weinig tijd om na de verkiezingscampagne op adem te komen. Maar de sfeer bij de onderhandelingen is goed en er is zeker vertrouwen dat partijen verder komen. Dat geeft energie.

Het is ook nodig dat de onderhandelingen slagen, want dit land moet snel weer een volwaardige en krachtige regering krijgen. De ChristenUnie wil daar haar verantwoordelijkheid in nemen.

Het is interessant om te zien, hoe er op voor ons belangrijke onderwerpen nu ineens vanuit inbreng door derden maatschappelijke discussie ontstaat. Zo verklaarde voormalig staatsecretaris van PvdA-huize Elske ter Veld, dat er in dit land eigenlijk geen reële alternatieven voor abortus geboden worden. Zo’n uitlating getuigt van realiteitszin en dat is alvast pure winst. In die zin kan het afschudden van de ideologische veren ook een keer ten goede zijn.

Henk van Rhee
Campagneleider