Brief ‘verontrusten’ lijkt loos signaal

dinsdag 20 februari 2007 15:17

Media hebben een brief gepubliceerd afkomstig van een groep van zestien ‘verontruste leden’ die een handtekeningenactie zouden zijn begonnen tegen kabinetsdeelname van de ChristenUnie. "Uit nader onderzoek blijkt het bericht niet tot personen te herleiden is en de ChristenUnie houdt rekening met een grap", aldus directeur van het partijbureau Henk van Rhee.

De ondertekenaars komen niet voor in de ledenadministratie van de ChristenUnie en zijn ook niet bij de kiesvereniging Utrecht bekend. De inhoud van de brief kan verder nergens geverifieerd worden, omdat de brief geen adres vermeld.
In de brief, die als persbericht naar zowel het Nederlands Dagblad als het Reformatorisch Dagblad werd gestuurd, geven de opstellers ervan aan verontrust te zijn over recente ontwikkelingen en dreigt met heroprichting van de Reformatorische Politieke Federatie als de ChristenUnie toch aan de regering gaat deelnemen.

De brief is echter nooit bij het bureau van de partij bezorgd en mocht er een kern van waarheid in zitten, dan gaat de ChristenUnie ervan uit dat de ondertekenaars zaterdag van zich zullen laten horen tijdens de ledenbijeenkomst van de partij in Lelystad.
Partij

Reacties op 'Brief ‘verontrusten’ lijkt loos signaal'