ChristenUnie klaar voor deelname Gedeputeerde Staten

lego 1dinsdag 06 maart 2007 16:58

In diverse provincies wordt al gespeculeerd over collegevorming tussen CDA, PvdA en ChristenUnie. Voor de ChristenUnie is deelname aan colleges van Gedeputeerde Staten nieuw. Nooit eerder leverde de partij een gedeputeerde. Afhankelijk van de uitslag van de statenverkiezing is deelname aan Gedeputeerde Staten in tussen de vier en zes provincies wellicht aan de orde.

Invulling van de collegeplaatsen is voor de partij geen probleem, zegt partijdirecteur Henk van Rhee. “In gemeenteraden en colleges van Burgemeester en Wethouders leveren wij al jaren bestuurders, die bekend staan vanwege hun betrouwbaarheid en bestuurlijke kwaliteit. Voor veel kiezers is dat zelfs een doorslaggevende reden om op onze partij te stemmen”, geeft Van Rhee aan.

Overijssel, Gelderland, Groningen, Utrecht en Flevoland
In vijf provincies zijn de verwachtingen hooggespannen. Kijkend naar de uitslag van de Kamerverkiezingen zouden er toch zeker in Overijssel, Gelderland, Groningen, Flevoland en Utrecht kansen moeten zijn op deelname aan het college van Gedeputeerde Staten. “In één van die provincies zijn we zelfs al actief benaderd”, aldus de partijdirecteur.

Reacties op 'ChristenUnie klaar voor deelname Gedeputeerde Staten'