André Rouvoet op tournee door Nederland

Tour Rouvoet122bewerktwoensdag 14 maart 2007 13:30

De nieuwe minister voor Jeugd en Gezin, André Rouvoet, begon afgelopen zaterdag aan zijn toernee door Nederland. Het startsein voor de bustour ‘Op weg naar de kindertop’ werd gegeven in Rotterdam waar hij behalve met de CDA-wethouder voor gezinsbeleid Leonard Geluk, ook ontmoetingen had met jongeren en vertegenwoordigers van belangenorganisaties.

Vanaf nu tot eind mei wanneer de Kindertop wordt gehouden, bezoekt de minister samen met staatssecretaris Dijksma van Onderwijs iedere week projecten en instellingen die met jeugd bezig zijn. In gesprekken met jongeren, ouders en professionals probeert hij zicht te krijgen op wat er speelt rond zijn portefeuille.

Tijdens het bezoek aan Rotterdam stond het thema ‘Veilig opgroeien’ centraal. Rouvoet bezocht onder meer het Centrum voor Jeugd en Gezin in Delfshaven. En hij sprak met jongeren over de Agenda voor de Jeugd in Rotterdam.
De andere thema’s uit het programma Jeugd en gezin die tijdens de tour aan bod komen zijn gezond leven, plezier hebben en je talenten ontwikkelen, een steentje bijdragen aan de maatschappij en goed voorbereid zijn op de toekomst.

Rouvoet gebruikt de werkbezoeken voor de verdere invulling van zijn programma Jeugd en gezin, dat hij tijdens de Kindertop presenteert. Er reizen ook regelmatig collega-bewindslieden mee.

Het nieuwe programma ministerie heeft ook een website: www.jeugdengezin.nl. De site biedt informatie over het ministerie, over activiteiten zoals de tournee door Nederland en de nieuwe minister houdt er een blog bij.

Foto: Martijn Beekman

André Rouvoet