Remco Oosterhoff politiek talent 2007

kubuswoningen blaakvrijdag 06 juli 2007 21:19

Het Rotterdamse ChristenUnie-SGP gemeenteraadslid Remco Oosterhoff is door Rotterdamse journalisten van de landelijke en regionale media uitgeroepen tot het politieke talent 2007. Dat werd vrijdagavond bekendgemaakt tijdens een politieke manifestatie in het Rotterdamse Plaswijkpark.

Volgens juryvoorzitter Ton Olde Monnikhof (Financieel Dagblad) steekt Remco Oosterhoff met kop en schouders boven de andere raadsleden uit. Zonder discussie en unaniem was de jury van oordeel dat Oosterhoff “maximaal politiek rendement haalt als eenmansfractie. Hij weet zijn relatieve positie dankzij inhoudelijk solide bijdragen ruimschoots te compenseren”, aldus het juryrapport. “Hij spreekt met gezag en heeft zich het politieke ambacht snel eigen gemaakt. Hoewel in zijn bijdragen elke vorm van frivoliteit ontbreekt, heeft hij de maximale aandacht van collega’s en media.”

Remco Oosterhoff (29) is sinds de verkiezingen van 2006 lid van de gemeenteraad. Als politiek talent treedt hij in de voetsporen van Mark Harbers (VVD), die de titel vorig jaar won. Harbers heeft het inmiddels geschopt tot wethouder Haven en Economie. In zijn dankwoord betrok Oosterhoff zijn drie fractiemedewerkers zonder wie hij zijn werk niet zo zou kunnen doen.

Het journaille koos wethouder Hamit Karakus (PvdA) tot politicus van het jaar, vanwege zijn ondernemende aanpak, goede presentatie en makkelijke aanspreekbaarheid.

Zie ook berichtgeving:
Reformatorisch Dagblad