Invloed C'axent groeit

kris vleugelsdonderdag 23 augustus 2007 13:06

Initiatiefnemer Kris Vleugels krijgt meer dan 41000 voorkeurstemmen

Ondanks het feit dat er weinig tijd meer was voor een grote verkiezingscampagne, kreeg Kris Vleugels van 41079 kiezers het vertrouwen. Vleugels stond als voorman van C’Axent op de lijst van de CD&V (Christendemocratisch & Vlaams).

Door dit overweldigende aantal stemmen was er een serieuze kans dat Vleugels – hoewel net niet verkozen - plaats zou nemen in de Belgische Senaat via coöptatie. Helaas koos de partijleiding van CD & V uiteindelijk voor een andere kandidaat.

Hoewel dit een enorme teleurstelling is, zegt Vleugels dat hij erg dankbaar is “voor het overweldigende mandaat dat 41.079 kiezers mij hebben gegeven.” Ondanks dat de Senaat niet haalbaar bleek is het duidelijk dat de bekendheid en relevantie van C’Axent gestaag groeit. Dit vertaalde zich ook in het feit dat er na de recente verkiezingen wel 2 C’Axent leden in de Belgische Kamer zitten.

Toch ondervindt C’Axent nog veel tegenwerking, niet alleen bij andere politieke partijen of organisaties, maar ook binnen CD&V waar voor sommigen de C voor Christelijk weinig meer betekent. Blijkbaar wordt een expliciet Christelijke politieke organisatie, net als soms in Nederland, met argusogen door anderen bekeken.

Wat Vleugels in de toekomst gaat doen is nog niet duidelijk, een ding is echter zeker zegt hij zelf: “De kiezers wil ik niet verloochenen.”

Vleugels vraagt om uw steun in gebed voor de toekomst, want: “Christelijke politiek is hard nodig in ons land!”

Voor meer informatie over C’Axent, of als u ook financieel een “steunpilaar” wil worden van C’Axent, ga naar www.caxent.be

Internationaal

Reacties op 'Invloed C'axent groeit'